קמפיין פרובוקטיבי של וודקה קגלביץ': מודעות אבל ריקות בעיתונים עם הכיתוב "שטח זה יכול להיות שלך"

שי גורן, משנה למנכ"ל מקאן-אריקסון, שחתומה על הקמפיין למניעת נהיגה בשכרות: "בכל שנה יוצאים עשרות קמפיינים למניעת תאונות דרכים ולא זוכרים אף אחד מהם. היינו חייבים לעשות משהו שיוציא את כולם מהאדישות ויעורר שיחה. חלילה לנו מלפגוע ברגשות אנשים שאיבדו את יקיריהם"

בעמודי מודעות האבל של עיתון "הארץ" התפרסמה הבוקר (ב') מודעת אבל ריקה, עם כיתוב קטן בפינה הימנית התחתונה: "שטח זה יכול להיות שלך".

בפינה השמאלית העליונה של מודעת האבל הריקה מופיעה החתימה על ההברקה - יש שיאמרו "ההברקה" הפרסומית הזו - משרד הפרסום מקאן אריקסון. מתחת למודעה מופיע הלוגו של יצרנית הוודקה קגלביץ', מהמותגים המובילים של חברת STOCK, ולידו הכיתוב באנגלית: Don't drink and drive.

מודעת אבל

מקאן: "רצינו לעורר שיחה ולהוציא מהאדישות"

"הקמפיין עלה היום וכבר מעורר שיחה ציבורית, הרעיון שבסיסו ברור מאוד: נהיגה + שכרות =מוות", אמר היום ל"גלובס" שי גורן, משנה למנכ"ל מקאן-אריקסון.

- המיקום של המודעה, בעמודי מודעות האבל, לא בעייתי בעינייך, אולי אפילו חסר טעם?

"אין זכות קיום לקמפיין הזה אלא במקום שבו הוא נמצא. המיקום כאן הוא חלק מרכזי בקמפיין. בכל שנה יוצאים עשרות למניעת תאונות דרכים, אבל הציבור לא זוכר אף אחד מהם. היינו חייבים לעשות משהו שיוציא את כולם מהאדישות, ויעורר שיחה דרך שיחה על מוות".

- אם הייתה חלילה מודעת אבל של אחד מיקירך בסמוך למודעה זו, עדיין היית חושב שזה רעיון טוב?

"אנחנו חלילה לא מנסים לפגוע ברגשות של אנשים שאיבדו את יקיריהם. אין קשר מלבד המיקום. הרעיון היה לגעת באנשים, לגרום להם להבין שהמקום הריק במודעה הזו שמור להם אם לא יתפכחו מיד ויפסיקו לנהוג שיכורים. אני מקבל המון תגובות אוהדות ולאוו דווקא מהברנז'ה, אלא מהמעגלים השני והשלישי. זה יוצר שיחה, וזה מה שהתכוונו לעשות".