"האח הגדול" של HOT: הערוץ שמשדר את התוכנית 24 שעות רושם רייטינג ממוצע של 1.9%

מדובר ברייטינג גבוה במיוחד עבור ערוץ נישה בכבלים ; שעת צפיית השיא בערוץ היא בשעות הלילה, החל מהשעה 22:00

אחד ההישגים המרשימים של "האח הגדול" שייכים אולי לחברת הכבלים HOT, שהרימה את הכפפה והשיקה ערוץ טלוויזיה שמשדר 24 שעות ביממה את הנעשה בבית "האח הגדול" - תוכנית הריאליטי של קשת. ל"גלובס" נודע כי הרייטינג שמצליחה התוכנית לרשום בעת שידורה בערוץ 20 ב-HOT עומד בפיק (נקודת שיא) על כ-3.2% בקרב משקי בית יהודיים, נתון המהווה רייטינג של כ-6% בקרב לקוחות HOT.

עוד עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" כי הממוצע היומי של שידורי הערוץ עומד על כ-1.2%-1.7% בקרב משקי בית יהודיים ובימים האחרונים נרשמה עלייה, ונרשם ממוצע של כ-1.9% לאורך כל היום בקרב משקי בית יהודיים. שעות צפיית השיא בערוץ 20 הוא בעיקר בשעותה לילה המאוחרת, החל מהשעה 22:00, ובעיקר בימים בהם התוכנית משודרת גם על-ידי קשת, בערוץ 2 (ראשון ושלישי).

יש לזכור כי HOT, כמו גם yes, אינה חברה בוועדת המדרוג ולכן נתוני הרייטינג שמשיג ערוץ 20, כמו גם שאר הערוצים המשודרים בכבלים ובלוויין אינם גלויים כמו אלה של הערוצים המסחריים.

יש לציין כי מדובר בנתונים גבוהים, שכן הרייטינג של ערוצי נישה נחשב לרייטינג נמוך. למעט מספר סדרות או ערוצים שמצליחים להגיע לנתוני רייטינג גבוהים כמו טלנובלות מסוימות, הסדרה "אבודים" או סדרות כמו "השיר שלנו" של חברת הלוויין yes אשר מצליחות לרשום בימי שיא רייטינג ממוצע של כ-8%-9% בקרב לקוחות החברות, במרבית המקרים הרייטינג הממוצע של ערוצי הנישה האטרקטיביים, המשודרים בכבלים ובלוויין, מסתכמים בכ-1.5% מלקוחות חברות הכבלים או הלוויין ובהשוואה למשקי בית יהודיים מדובר במספרים נמוכים בהרבה.

כאמור, לפני שבוע וחצי השיקה קשת את "האח הגדול", השקה שלוותה ביחסי ציבור שקטים אך אגרסיביים וממוקדים. ואכן כבר בתוכנית הראשונה נרשם רייטינג ממוצע גבוה במיוחד, של 30.3% - מנתוני הרייטינג הגובהים ביותר שנרשמו לתוכנית השקה בערוץ 2. באותו שבוע הרייטינג הממוצע של התוכנית (שתי תוכניות שודרו) עמד על ממוצע של 29.8% אולם השבוע, נרשמה ירידה של 12% מהרייטינג של "האח הגדול, כאשר הממוצע השבועי של שתי התוכניות ששודרו השבוע עומד על 26.1%.