מנכ"ל טבע ג'רמי לוין פוטר; אייל דשא - מנכ"ל זמני

בשבוע האחרון פורסם בערוץ 2 כי בין לוין ליו"ר הדירקטוריון פיליפ פרוסט שורר מתח עמוק ■ החברה תפרסם מחר דוחות כספיים

טלטלה בטבע : המנכ"ל ג'רמי לוין פוטר מתפקידו באופן מיידי. סמנכ"ל הכספים אייל דשא מונה למנכ"ל זמני, עד שוועדת איתור מיוחדת שהוקמה למציאת מנכ"ל חדש תסיים את עבודתה.

בשבוע האחרון פורסם בערוץ 2 כי בין לוין ליו"ר הדירקטוריון פיליפ פרוסט שורר מתח עמוק וגורמים המקורבים לנושא מסרו כי השניים לא מסוגלים לעבוד אחד עם השני. בטבע הכחישו את הדיווחים בערוץ 2 על קרע בצמרת החברה ולוין עצמו הצהיר כי אין בכוונתו להתפטר, אך היום כאמור מגיעה הודעת ההתפטרות של לוין.

"בשם כל הדירקטוריון, אני רוצה להודות לד"ר ג'רמי לוין על תרומתו המשמעותית לטבע במהלך השנתיים האחרונות", מסר פרוסט. "הדירקטוריון וצוות ההנהלה מחויבים לחלוטין ליישום האסטרטגיה של טבע, הכוללת פיתוח תרופות חדשות, ביצוע רכישות אסטרטגיות, הקמת מיזמים משותפים וההאצה המתוכננת של תכנית הפחתת העלויות של החברה".

לוין, שהחל לנהל את טבע במאי 2012, מסר בהודעה כי "מאז שהצטרפתי לטבע, ביצענו התקדמות אדירה בהתוויית מסלול חדש עבור החברה. אני מאחל לחברה ולעובדיה, אותם אני מעריך עמוקות, הצלחה מלאה. אני נושא עיניי להגשים הזדמנויות חדשות אשר בהן אוכל להמשיך ולרתום את ניסיוני ולתרום להתפחותה של תעשיית הפרמצבטיקה העולמית".

דשא, שמינויו למנכ"ל זמני נכנס לתוקף באופן מיידי, מסר: "יש לי את מירב הבטחון ביכולתה של הנהלת טבע ועובדיה להגשים את יעדינו ולהוציא אל הפועל את האסטרטגיה אשר התווינו עבור החברה. עמיתיי להנהלת טבע ואני נמשיך להוביל את החברה לביצועים ותוצאות, תוך שיתוף פעולה מלא מצד דירקטוריון החברה, למען המטופלים שלנו, בעלי המניות, הלקוחות והעובדים".

מחר אמורה החברה לפרסם את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי, על רקע תוכנית הפיטורים הכוללת 10% מכוח העבודה של החברה.

לוין מונה למנכ"ל טבע במקום שלמה ינאי, על רקע חוסר שביעות הרצון מהאופן שבו ניסה ינאי להכין את טבע ליום שאחרי הקופקסון. ינאי ביצע 2 רכישות ענק שהתגלו בדיעבד יקרות וכושלות (רציופארם וספלון), ופגעו ביכולתה של טבע לבצע רכישות נוספות או השקעות מו"פ בתקופה זו. לוין נקט באסטרטגיה אחרת - רכישות קטנות וממוקדות, התרחבות לשווקים חדשים, דגש על פיתוח תרופות מקור וכמובן תוכנית התייעלות הכוללת פיטורים שאמורה להביא לחיסכון של 2 מיליארד דולר בשנה.