בכיר בנמל התעופה באיסטנבול: "כל ישראלי שיגיע לכאן - יושפל"

לאחר הבדיקות שעברו הישראלים בשדה תעופה בטוריה, מבהיר בכיר טורקי כי לא מדובר במקרה אלא במדיניות חדשה ■ נספחי צה"ל והמוסד יגורשו מטורקיה בתוך יומיים

מסכת ההשפלות שעברו התיירים הישראלים על-ידי כוחות הביטחון הטורקיים, עם נחיתתם בנמל התעופה באיסטנבול, לא הייתה אירוע נקודתי - אלא מה שמסתמן כמדיניות הקבועה שינקטו השלטונות באנקרה מעתה והלאה כלפי כל ישראלי שיגיע לארצם.

אהמט איידין, בכיר בשדה התעופה של איסטנבול, אמר כי "בהתאם לעקרונות הדדיות שקיבלנו בתכתיב מאנשי משרד החוץ - אנו ננהג כלפי אזרחי ישראל באותה צורה שבישראל נוהגים כלפי אזרחי טורקיה".

איידין אמר את דבריו בהתייחסו לתלונות מצד קבוצות אזרחים טורקיים שביקרו בארץ, וטוענים כי עברו בידוק משפיל בנמל התעופה בן-גוריון.

הטורקים יגרשו גם את נספחי צה"ל והמוסד

כעת, אחרי שבמשרד החוץ באנקרה מסרו לסגנית השגריר הישראלי כי עליה ועל יתר הבכירים לעזוב את טורקיה בתוך כיומיים, מי שיופקד על היחסים בין ישראל לבין טורקיה הוא ניזאר עמאר, דיפלומט זוטר וחסר ניסיון שהחל את תפקידו באנקרה רק לפני שבועות ספורים לאחר שסיים את קורס הצוערים של משרד החוץ.

במשרד החוץ עדיין ממתינים לרשימת המגורשים הרשמית מהשגרירות באנקרה. יחד עם הסגל הדיפלומטי, ישובו ארצה גם נספחי צה"ל והמוסד, יחד עם נספח משטרת ישראל וקצין המינהלה.

בישראל הופתעו לנוכח המהלך הטוטאלי של שלטונות טורקיה, צעד שיגבה מחיר מיידי - בכל הקשור לתיאום המודיעיני בין שתי המדינות בכל הקשור בסחר והברחות נשק וכן בסחר בבני אדם.