מה גרם למשה סילמן להצית עצמו בהפגנה אמש?

(עדכון) נכווה ב-80% מגופו, מצבו קשה ■ סילמן היה חייב כ-15 אלף שקל לרשויות המס, אולם התנהלות לא נכונה מולן הותירו אותו ללא דירה וחסכונות ועם חוב עצום ■ "מדינת ישראל שדדה אותי", הוא טוען במכתב שהשאיר

אירועי יום השנה למחאה החברתית קיבלו אתמול בערב (מוצ"ש) תפנית כואבת: משה סילמן, אדם שקרס כלכלית עקב חובות שתפחו ללא שליטה, הצית את עצמו בעצרת ופונה לבית החולים איכילוב בתל אביב במצב קשה, עם כוויות ב-80% מגופו.

לפי מידע המתקבל הבוקר (א') סילמן הסתבך בחוב לא גדול יחסית, בסך 15 אלף שקל, לרשויות המס בגין אי תשלום מס הכנסה וביטוח לאומי. אלא שהתנהלות לא נכונה מול רשויות אלה והפסדים מולן בבתי המשפט, הביאה לתפיחת החוב לממדים שסילמן, בעליו של שירות משלוחים קטן, לא היה יכול לעמוד בהם. כך נוצר אפקט דומינו, שבשיאו איבד סילמן גם את הדירה בבעלותו.

סילמן השאיר אתמול (מוצ"ש) מכתב בו מסביר את הסיבות למעשהו, ובו טען כי מדינת ישראל ובתי המשפט בה גנבו את כל מה שהיה לו. הוא מאשים במכתב גם את הממשלה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ וטוען כי "הם משפילים את האזרחים החלשים במדינה".

המכתב של משה סילמן / צילום מתוך הפייסבוק של
 המכתב של משה סילמן / צילום מתוך הפייסבוק של

סילמן כתב: "מדינת ישראל גנבה ושדדה אותי השאירה אותי חסר כלום, בית המשפט המחוזי חסם אותי לקבל צדק, אפילו סיוע בשכר דירה היא לא נותנת, שתי ועדות של משרד השיכון דחו אותי אף שעברתי אירוע מוחי וקיבלתי 100% אובדן כושר עבודה".

בהמשך נכתב: "אני מאשים את מדינת ישראל, את ביבי נתניהו ושטייניץ הנבלות, על ההשפלה שהאזרחים המוחלשים עוברים יום יום. שלוקחים מהעניים ונותנים לעשירים ולעובדי המדינה... אין לי כסף לתרופות ולשכר דירה ואין לי בכלל (כסף) להתחיל את החודש אחרי ששילמתי מיליונים במסים, עשיתי צבא ועד גיל 46 עשיתי מילואים. ואני לא אהיה חסר בית"!

בעצרת המרכזית שנערכה הערב מול קריית הממשלה השתתפו אתמול כ-10,000 מפגינים. ההפגנה איחדה אתמול כמה תנועות ופלגים, בהם "כוח לעובדים", "ישראל יקרה לנו", אנשי מחאת העגלות, כמו גם מטות המאבק של העובדים הסוציאלים והמתמחים ברפואה.