כחלון: הקישוריות יוזלו; חברות הסלולר עשו מיליארדים על חשבוננו

(עדכון) - שר התקשורת הודיע כי דמי הקישוריות יוזלו ב-73% ל-6.8 אגורות (במקום 25.1 אגורות כיום) החל מ-2011 ההפחתה תהיה מדורגת ותגיע עד 5.5 אגורות ב-2014

שר התקשורת משה כחלון הכריז היום (ה') על הוזלת תעריפי הקישוריות ב-73% ל-6.8 אגורות (במקום 25.1 אגורות כיום). ההפחתה תהיה מדורגת, תחל ב-1 בינואר 2011 ותגיע עד 5.5 אגורות בשנת 2014.

ההפחתה מגיעה לאחר שהחברה הבינלאומית NERA לבחינה של מודל התמחור והעלויות של מרכיבי רשת הסלולר הגישה את המלצתה הסופית לשר התקשורת ולאנשי משרדו, לגבי תעריפי דמי הקישוריות, שהם התעריף שחברת תקשורת גובה מהצרכן בכל פעם שהיא מעבירה לאחד ממנוייה שיחה המגיעה מרשת אחרת. לאחר קבלת חוות-דעת מקצועית מאנשי משרדו, פירסם השר כחלון את החלטתו בעניין.

היקף הירידה בהכנסות של חברות הסלולר בעקבות הפחתת דמי הקישוריות יעמוד על כ-3 מיליארד שקל בשנה ל-3 החברות המובילות במשק הישראלי (סלקום , פרטנר ופלאפון). כחלון תקף בחריפות את חברות הסלולר במעמד ההכרזה על הוזלת דמי הקישוריות, וביקר אותן על חוסר שיתוף-פעולה מספק והיעדר שקיפות.

"חברות הסלולר ניסו לערער את אמינות הדו"ח של NERA, לא נתנו את כל הנתונים שהתבקשו לתת, ושיתוף-הפעולה היה מאוד חלקי", אמר כחלון. "רק חברה אחת היתה בסדר. לא ראיתי טענה אחת ש-NERA טענה לטובתן; כל הטענות היו לרעתן. איפה שהיה להן נוח הן שיתפו פעולה, ואיפה שלא - אז לא.

"אנחנו נפרסם עוד נתונים לטובת הציבור. החברות עשו מיליארדים על חשבוננו בגלל חוסר השקיפות. לכן אני מבקש מחברות הסלולר - קצת צניעות כשאתן מדברות על שקיפות. הישראלים לא מבינים בכלל את חשבונות הסלולר שלהם, והכול בגלל היעדר שקיפות. פעלנו מתוך אחריות ציבורית, ואין לנו כוונה למוטט אף חברה".