יש לך חלום? אלה 4 האנשים שיכולים לעזור לך להגשים אותו

היום אין כל סיבה שיתייגו אתכם בקטגוריה בודדת ■ אתם יכולים להיות בלוגרים חובבים כדי לא לוותר על הלהט לכתוב, להיות אנשי עסקים גם בלי לעשות תואר במינהל עסקים, להיות מוסיקאים, מעצבים ולממש את החלום ■ כך תתחילו

הצלחה- מסחר/ קרדיט: שאטרסטוק
הצלחה- מסחר/ קרדיט: שאטרסטוק

לדברי אופרה ווינפרי, התגלית הגדולה ביותר מאז ומעולם היא שאדם יכול לשנות את עתידו בלי לשנות את הגישה או את היחס שלו לדברים. היא יודעת מה היא אומרת. היא עצמה לקחה את התקשורתיות שלה, את האהבה ללהג ולשיח - והפכה אותה לאימפריה. בסופו של יום, היא התאימה את הכישורים שלה למסלול בו תוכל למקסם אותם ולייצר מהם רווח.

בעידן הנוכחי אין שום סיבה שיתייגו אתכם תחת קטגוריה בודדת. אתם יכולים להיות בלוגרים חובבים כדי לא לוותר על הלהט לכתוב, אתם יכולים להיות אנשי עסקים גם בלי לעשות תואר במינהל עסקים, להיות מוסיקאים בלי ללמוד ברימון, להיות מעצבים ולממש את הנטיות היצירתיות שלכם, או להיות מומחים בכל תחום שאתם באמת חזקים בו, אם רק תיקחו את זה צעד וחצי קדימה.

איך הופכים משהו לסיפור הצלחה?

אם העולם מאפשר לנו להיות יותר מדבר אחר, ולא להיות כבולים ל"גורל" אחד, זה נחמד. אבל הוסיפו לכך את העובדה שהמדיה הפכה נגישה מתמיד, ואנו חשופים כל הזמן לסיפורי הצלחה, שמדליקים אותנו להאמין שגם אנחנו יכולים. הקלות הבלתי נסבלת של החשיפה מדרבנת גם את התסיסה בעורקי הסלב החבוי בנו.

הבשורות הטובות? גם הדרכים להפוך למשהו אחר התרבו. להלן 4 דוגמאות לבעלי יכולות שיוכלו להוות עבורכם מעין "מדיום" לעבור דרכו ולצאת משהו אחר.

ירון אחר / צילום: ניר עמוס
 ירון אחר / צילום: ניר עמוס

1. להפוך כל מיזם, רעיון או אדם למותג מנצח: מפצח הסטארט-אפים

ירון אחר טיפל במאות מיזמים, מותגים ורעיונות במהלך השנים, כששימש במניפה רחבה של תפקידים ובהם סמנכ"ל ynet וסמנכ"ל תפוז, מרצה לשיווק דיגיטלי במוסדות אקדמיים, כשייסד ומכר סטארט-אפ בתחום המכירות וכשתכנן, הקים או ליווה פרויקטים עבור יזמים, אנשי עסקים בתחילת דרכם, חברות וארגונים כמו התעשיה האווירית, מותגים כמו קבוצת גולף, והרשימה ארוכה.

אחרי ששרף קילומטרים רבים כשכיר - הקים את "קיוון אחר" כדי לממש את היכולת להפוך כמעט כל רעיון עסקי, אדם מוכשר או עסק קיים - למוצר מנצח, לקטגוריה מבודלת שיהיה קשה להעתיק אותה, וכך להגדיל באופן מובהק את הסיכויים לכבוש מקום בשוק.

השיטה משלבת בין הצד האמנותי (קריאטיביות מכל סוג: תוכן, עיצוב, ממשקים, וכו') לבין הצד הכלכלי-רווחי של העולם היזמי-עסקי - ומציעה אסטרטגיית מוצר כדרך שתמנע מאיתנו לרוץ סביב עצמנו וסביב המתחרים, ותמנע מאיתנו להיות שבויים ברעיונות שרק אנחנו, והשכנים, מאמינים בהם באמת.

אסטרטגיית המוצר הזו, אודותיה הוא מרצה ומעביר סדנאות - מתבססת על פעולת ה"פיצוח" שאותה יישם על אינספור לקוחות. ה"פיצוח" מתבצע בפגישות אינטראקטיביות שהוא מקיים עם היזמים, לאחר שהרעיון הונח על שולחן הניתוחים באובייקטיביות. כשיש פיצוח ומוגדר ה-D.N.A איתו יכול המיזם, או נשוא המותג, לצאת ולכבוש מקום משלו בשוק - ניתן לתכנן את כלל המהלכים לקידום המיזם שלנו.

"אנחנו, כיזמים, שבויים ברעיון שלנו ובמחשבה שהעולם 'יעוף' עליו, איך שנעלה לאוויר" אומר אחר, "אנחנו בטוחים שאנחנו יודעים בדיוק מה נדרש. ואם כך, מדוע מרבית העסקים נכשלים, וסטארטאפים עוד יותר? יש כמה דברים שנדמה שאנחנו מקפידים לפספס אותם פעם אחר פעם. במהלך השנים והתפקידים שמילאתי מצאתי את עצמי בסיטואציות שהפיצוח קורה אונליין, ללא הכנה מוקדמת, תוך אינטראקציה עם הלקוח, והפכתי את זה לכלי עבודה. זה תהליך משותף שבו כל הצדדים דנים, מביעים עמדה ומגיעים לתובנות שניתן לעבוד איתן. הלקוחות מביאים תבונה אישית או עסקית, עד שיוצא הדבר הזה שמביא אותנו למסקנה שיש כאן ביזנס אמיתי.

במעל 90% מהפגישות התחושה היא שקורה קסם. נכנס רעיון או צורך, דשים, הופכים - ואז שומעים את ה'קליק'. ההתעקשות שלי היא לא להגיד 'יש לנו את זה' עד שאין פיצוח. אין טעם להיכנס לסטטיסטיקת העסקים החדשים שנושרים מהמירוץ רק כי אנחנו בטוחים, כמו רבים מלבדנו, שיש לנו את הדבר הבא".

התמחות: פיצוח כל רעיון יזמי-עסקי והפיכתו למוצר, מותג או שירות שיכול לתפוס מקום של כבוד בשוק.

מי יכול להמציא את עצמו מחדש: יזמים, כאלו שרוצים להיות יזמים, ארגונים, בעלי עסקים ואנשים שרוצים להפוך למותג.

אתר: www.kivoon.co.il

יואב אסיף/ צילום דייב סוויני
 יואב אסיף/ צילום דייב סוויני

2. להפוך כל ברווז לזמיר: מפיק הכוכבים

יואב אסיף נגן בהרכב הקבוע של יהודה פוליקר, הספיק עד היום לעבוד עם שורת אמנים בולטים בתעשיית המוסיקה (הן במסגרת תפקודו כמפיק מוסיקלי, כותב ומלחין, נגן אולפן והפקות והן כאיש סאונד), וביניהם: דני ליטני, אביתר בנאי, דניאל סלומון, הילה הררי, אבי טולדנו, דני רובס, מני בגר, שלומי שבן, דודי לוי, רוני פיטרסון, דן תורן, אריאל הורוביץ, לירז צ'רכי, טל גורדון ורבים אחרים, לצד חברות כמו פיצה האט, Yes, ידיעות אחרונות, איל מקיאג', ועוד. הוא מרצה להפקה מוסיקלית ובנושאים הסובבים יצירה מוסיקלית במרכז האוניברסיטאי אריאל ובקריה האקדמית אונו.

אחרי שהמציא את עצמו מחדש (סיים לימודי משפטים ועסק בעריכת דין תקופה קצרה. בנוסף למד גם מוסיקה באוניברסיטת חיפה), עבר לעשות את מה שהוא אוהב ויודע טוב מהכל. החל כטכנאי אולפן ועד מהרה נפתחה הדרך להפקה מוסיקלית של אמנים, תשדירי פרסומת והלחנה לקולנוע. הוא עשה שימוש מלא ביכולות הרב-תחומיות שלו (למד את יסודות ההרמוניה ומקצועות הקונטרפונקט, מנגן על מגוון רחב של כלים, שר, מפיק ומדריך שירה, מעבד, ממקסס, מפיק ובונה קונספט מוסיקלי שלם מחומרי גלם) והפך למפיק מוסיקלי רב-גוני.

באולפן שלו, YOYA MUSIC, הוא הופך גרונות ניחרים לכלים מלאי כוונה. לקוחות ששוחחנו עימם תיארו את הייחודיות בגישה האישית ה"רכה", ביכולת "לינוק" ולזקק את החומרים שאפשר לחלץ מכל אדם, כדי להפוך אותו למוסיקאי, גם אם לא לפי הספר, לפחות לפי הלב.

יואב עובד איתם על דיקציה, על רגש בהגשה, על נגינה טכנית, שירה עם כוונה, עיבוד הנכון לפרויקט והתאמת המוסיקה לסביבה. הליווי שלו מגיע עד החלטה לגבי הכלים שישתתפו בהקלטה ובסופו של דבר - הקלטת התוצר המוגמר.

בין היתר עבד עם אמן שהופיע יום אחד במשרדו, עם קול סמכותי, שפחות צפוי להתאים לעולם הילדים - והפך אותו לאמן ילדים אהוב.

לקוח אחר, אמן בנשמתו באזור העשור החמישי לחייו, שעשה את הונו בעסקים והחליט שרוצה להגשים חלום. שלף מהמגירה שירים בני למעלה מעשרים שנה ובא ליואב, שישב לעבוד איתו על הטקסטים, על הסגנון, על התאמת ההגשה - עד שיצא מוצר שאפשר לקחת הביתה, למגירה או לבמה הפרטית.

אסיף מעיד על עצמו כמי שמתאים את עצמו לכל פרויקט, מנסה ללמוד תחומים חדשים, כמו מוסיקה סינית, כדי לבצע פרויקטים קרובים. הוא מכניס את אמנות וההגשה לתוך העניין ה"טכני" במוסיקה.

גם עיני האמן שלו בוקרות כשהוא מדבר על המוסיקה שמשחררת אצלנו חומר הנקרא דופמין, מגרה חשמלית את אותם האיזורים במוח שאחראים על רגשות ועל יכולת האדם לבצע הערכת מצב ולהגיב לסביבה שלו.

התמחות: לאתר את הנקודות בהן תוכל להביא לביטוי כישורים מוסיקליים, גם אם לא נולדת זמיר או סינגולדה.

מי יכול להמציא את עצמו מחדש: כל אדם שמחזיק איפשהו במגירה או בכלל, שאיפות מוסיקליות.

3. להפוך לספורטאי: אימון פיזי משולב מחשבה

שרון יוגב נחשבת למאמנת מהדור החדש. כמי שלמדה והתמחתה במגוון רחב של שיטות, התמחויות ודיסציפלינות ומחזיקה בתארים (מדעי החברה) ותעודות שונות כמו מאמן לריצות ארוכות, מאמן כדורסל, מאמן NLP, וכמי שהניעה אנשים כבר כמ"כית ומ"מית בצה"ל, למדה תזונה ועסקה בתחום המזון - היא פיתחה שיטת המבוססת, מעבר לתזונה ולפעילות הגופנית - גם על מחשבה.

לפני הרבה שנים, יוגב ניהלה פיצרייה. את ריח הבצק אי-אפשר למחות. את התאווה אליו - אולי כן. אחרי שהשילה עשרות קילוגרמים ממשקלה היא, הוסיפה בחזרה, השילה שוב וכך במעגלים - הבינה שלתמרן את המטבוליזם לבדו - זה כנראה לא מספיק.

ואז הגיע האימון לפריצת גבולות המחשבה. שרון הניחה במקום של כבוד את שלל תעודות המאמן שלה, והערימה עליהן את התפיסה החדשה: לשלב בין החלק המנטלי לזה הפיזי, ולמעשה לשלוט על הראשון, במקום שהוא ישלוט בנו.

הכלי המרכזי בו היא עושה שימוש לטובת שינוי הגוף הוא הדופק, אותו היא חוקרת ועושה בו שימוש בהתאם למתאמן, צרכיו ונתוניו. קבוצות הריצה שלה מלאות והביקוש גואה. מהצד השני, היא מקפידה להדק ולטפח את שיטת האימון לתוצאות בהרזיה, כאמור בעזרת בקרה מחשבתית.

השיטה שלה שירתה אנשי עסקים בעלי שם לצד אמנים, מאמנים עסקיים, ולא מעט נשים האחוזות בתפקידים מובילים במשק, כחלק מהתפיסה הכוללת ששילוב המחשבה בפעילות הפיזית תורמת להעצמה. פעמיים.

כמי שהפכה עשרות אנשים לספורטאים היא מקפידה לחדד את החיבור בין שני הכלים ואת האיזון שהשיטה שלה מייצרת, אותה נקודת שיווי משקל שהמתאמן מגיע אליה. התוצאה: תודעה גבוהה יותר ושביעות רצון לאורך זמן, והכל באמצעות שינוי המחשבה ואימון להרגלים.

התמחות: לסייע לאנשים לעשות שינוי פיזי בחייהם בסיוע המחשבה, לאמן להרגלים.

מי יכול להמציא את עצמו מחדש: מי שנמאס לו שהמשקל מושך אותו אחורה כשהוא מבקש לרוץ, מי שרוצה להפוך לספורטאי.

4. מנטורית הפרזנטציה והנוכחות

עידית נוידרפר היא שחקנית שהספיקה לכבוש במות מכל סוג כמעט, החל בתיאטרון, לצד שמות כמו ליאור אשכנזי או ששון גבאי והמשך בטלוויזיה, הן כשחקנית ראשית שילדים לא מניחים לה לעבור בלי זינוק אחד לדרך, והן בשיבוץ בתפקידים מגוונים בפורמטים שכולנו מכירים כמו "רמזור" ו"פולישוק". בין לבין שימשה כפרזנטורית של חברות גדולות ומותגים מוכרים כמו המשביר לצרכן, Always, כלל, HOT ורבים אחרים.

אחרי שספגה ידע וכלים מאינספור מקורות ובהם המנטורית שלימדה את בראד פיט והאלי ברי, אמני מכירה ועסקים, NLP ותחומים נוספים הנוגעים בצד ההומני יחד עם אלו השייכים לעולם העסקי - החלה להקים עסקים משלה, ולהתפתח גם כמנחת סדנאות ויזמית ארועים, כמו הפורמט למגזר העסקי "לקחת נשימה" ששמשלב סדנה ומופע מוסיקלי ומוצג בארגונים מובילים במשק ונבחר כמופע המרכזי לעובדות הכנסת ביום האישה הבינלאומי.

מכאן צמחה שיטת "The Red Head Technique", קוקטייל ייחודי המתבסס על ניסיונה העשיר בעמידה מול קהל ובהעברת מסרים ומשלב טכניקות וכלים מעולם השיווק והמכירות עם טמפרמנט, תשוקה, תנועה ועוד כמה תבלינים 'סקסיים' מעולם הבמה. בין לקוחותיה ניתן למנות את Citi Bank, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שירותי בריאות כללית, Metis ,SBC , MCS ואחרים.

בינואר 2014 נבחרה נוידרפר למנטורית השנה בתחום הפרזנטציה, כשליוותה את יזמי חממת start up boot camp אשר ממוקמת - בברלין, אמסטרדם , קופנהגן ותל אביב.

התמחות: העצמת הנוכחות העסקית כשאנו עומדים מול לקוח, קהל, שותף עסקי, משקיע וכו', בשיטה המביאה את היתרונות שלנו לידי ביטוי, תרתי משמע.

מי יכול להמציא את עצמו מחדש: מנכ"לים, מרצים, יזמים, בעלי מקצועות חופשיים וכל מי שצריך לשאת דברים, להרצות או להעביר פרזנטציות, כחלק מהקריירה שלו.