גדול המנטורים בארה"ב: "תפסיקו לעבוד בשביל הכסף"

בגיל 17 אנתוני רובינס עזב את הבית כשרק בגדיו לגופו ■ עד גיל 27 גר במכונית חבוטה שממנה עבר לדירה קטנה ומוזנחת והשתכר פחות מ-45 דולר בשבוע ■ מפגש מקרי עם מנטור רוחני שינה את מסלול חייו ■ מיוחד ל"ליידי גלובס"

אנתוני רובינס / צילום: רויטרס
אנתוני רובינס / צילום: רויטרס

הגורו שכבש את לבם של מנהיגי העולם ואנשי העסקים המובילים בזירה הבינלאומית התחיל במקום רחוק מאוד מהמקום שבו הוא פגש אותם. הוא נולד למשפחה קשת יום, אמו הייתה אלכוהוליסטית מכורה לסמים שהחליפה בני זוג רבים, הוא סבל מדימוי עצמי נמוך, ובגיל 17 עזב את הבית כשרק בגדיו לגופו - אחרי שאמו רדפה אחריו עם סכין. הוא עבד כאיש תחזוקה וחי בחיפושית שלו. בשנות ה-20 לחייו עבר לדירה מוזנחת שגודלה לא עלה על 37 מ"ר, התבונן סביב והבין שהגיע לשפל המדרגה. המזל התחלף רק כשהכיר את ג'ים רוהן, גורו רוחני להתפתחות אישית, ששינה את מסלול חייו.

זה קרה כשחבר הזמין את אנתוני רובינס לסדנת סופשבוע שעלתה 45 דולר, יותר מהשכר השבועי שהרוויח באותה תקופה. הוא הלך אליה בכל זאת.

"שאלתי את רוהן מה הסוד להצלחה פיננסית", מספר רובינס, "והוא ענה: זה להבין איזה ערך מוסף אתה יכול להביא לשוק. כדי שיהיה לך יותר - אתה צריך להיות יותר. אל תשאף לחיים קלים יותר, אלא לחיים שבהם אתה טוב יותר. בשביל שדברים ישתנו, אתה צריך להשתנות. בשביל שדברים ישתפרו, אתה צריך להשתפר".

רובינס לקח את העצה ברצינות, והחליט לשנות את חייו. הוא רשם לעצמו מטרות, ואף שהן נראו לו מופרכות ורחוקות ממנו מרחק שנות אור, שנה לאחר מכן הוא כבר השיג כמעט את כולן.

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר בסטימצקי