על רקע ההפסדים: שוקי אברמוביץ', מנכ"ל כלל פיננסים, מסיים את תפקידו

בית ההשקעות בניהולו סיים את 2008 בהפסד של 327 מיליון שקל, ולא חזר לרווחיות גם ברבעון הראשון של השנה *אברמוביץ': "הייתי עוזב בכל מקרה, רוב ההפסדים הם תוצאה של המשבר העולמי"

לאחר חודשים ארוכים של שמועות והשערות בנוגע להמשך כהונתו בתפקיד, הודיע היום שוקי אברמוביץ', מנכ"ל כלל פיננסים, כי הוא מסיים את תפקידו.

עזיבתו של אברמוביץ' מגיעה על רקע המצב העסקי הגרוע אליו הגיע בית ההשקעות, שסיים את 2008 בהפסד של 327 מיליון שקל. גם את הרבעון הראשון של 2009, למרות ההתאוששות שנרשמה בו בשווקים, סיים כלל פיננסים בהפסד של כ-3 מיליון שקל.

למרות זאת, אברמוביץ' עצמו טוען כי עזיבתו אינה קשורה למצב החברה. "הייתי עוזב בכל מקרה", אמר היום ל"גלובס", "רוב ההפסדים הם תוצאה של המשבר העולמי, ואילולא המשבר הייתי עוזב עוד קודם".

ל"גלובס" נודע ממקורות המקורבים לחברת האם, כלל ביטוח, כי שי טלמון, מנכ"ל כלל ביטוח ויו"ר כלל פיננסים, חיפש בשבועות האחרונים מחליף לאברמוביץ'.

יחד עם זאת, חוזה ההעסקה של אברמוביץ' ממילא היה אמור להסתיים בסוף השנה הנוכחית, והוא היה מחויב לתת לחברה הודעה מוקדמת של חצי שנה מראש לפני עזיבתו.

אחת האפשרויות שהועלו היא כי אברמוביץ' ישתלב בתפקיד כלשהו בכלל ביטוח, ואולם מקורבים לכלל ביטוח טוענים כי לא הוצע לו כל תפקיד קונקרטי. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי אברמוביץ' ישתלב בקבוצת אי.די.בי. - הבעלים של כלל ביטוח.

עם פרסום ההודעה על עזיבת אברמוביץ', עלו שמות רבים כמועמדים להחלפתו, ביניהם גבי רביד ובכיר מהמערכת הבנקאית. ואולם, מקורבים לכלל ביטוח אמרו ל"גלובס" כי כרגע טרם נמצא מחליף. בכל מקרה, אברמוביץ' ימשיך לכהן בתפקידו עד סיום החוזה שלו, או עד מציאת המחליף.

"תפקיד אינטנסיבי"

אברמוביץ' עוזב את כלל פיננסים בתקופה קשה מאוד לחברה, כשמצבה העסקי נמצא בשפל עמוק והיא סובלת מהפסדים ומחיקות ערך. "אני מנהל בכלל פיננסים כבר 7 שנים, והתפקיד האחרון שלי היה מאוד אינטנסיבי", אמר היום אברמוביץ'. "מזה תקופה ארוכה אני שוקל לעשות שינוי, ומה שמנע ממני לעשות זאת עד היום הוא עוצמת המשבר".

אברמוביץ' שימש כמנכ"ל כלל פיננסים משנת 2003. בשנה האחרונה, לאחר חילוקי דעות שהביאו לעזיבתו של מנכ"ל בית ההשקעות, קובי נבון, שימש אברמוביץ' גם בתפקיד זה. *