בעקבות ההשפלה: שגריר טורקיה חוזר להתייעצות באנקרה

בעקבות שיחת הנזיפה של סגן שר החוץ עם השגריר הטורקי, אמר השגריר כי יחזור מחרתיים להתייעצויות ■ מוקדם יותר שידרה אנקרה מסר מרגיע: "ההיסטוריה בין הטורקים ליהודים מושתתת על כבוד הדדי וסובלנות"

המשבר הדיפלומטי עם טורקיה מחמיר: שגריר טורקיה בישראל, אחמט אוגוז-צ'ליקול אמר הערב (ג') לח"כ טאלב א-סנע כי קיבל הוראה לשוב לארצו בתוך יומיים בעקבות שיחת הנזיפה המשפילה עם סגן שר החוץ דני איילון.

בשעות אחר הצהריים ניסתה אנקרה להרגיע את המשבר, כשמשרד החוץ פרסם הודעה בה נאמר: "ההיסטוריה בין הטורקים ליהודים מושתתת על כבוד הדדי וסובלנות. ההשערה כאילו אמירותיו של ראש הממשלה ארדואן נובעות ממניעים אנטישמיים חסרת בסיס".

אמצעי התקשורת בטורקיה דיווחו מוקדם יותר כי משרד החוץ הטורקי זימן את שגריר ישראל במדינה לשיחת הבהרה בעקבות "שיחת הנזיפה" המתוקשרת של סגן שר החוץ דני איילון.

על פי הדיווחים, שגריר ישראל באנקרה גבי לוי, נפגש בשעות הצהריים עם סגן שר החוץ הטורקי פרידון סינירליוגלו, זאת לאחר "המעשה הדומה שביצעה ישראל", כך לפי הדיווחים בטורקיה. כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי משרד החוץ הטורקי כינה את הפגישה אתמול כ"אקט חסר נימוס", ומסר לשגריר הישראלי כי "כדאי שכל אחד ידע מהו מקומו".

ביקורת מכל הכיוונים

גם במשרד החוץ ובמערכת הפוליטית נשמעה ביקורת רבה על הדרך שבה בחר סגן שר החוץ דני איילון לנזוף בשגריר טורקיה בישראל. הבוקר התייחס איילון לראשונה בשיחה עם חדשות 2 לשיחה המשפילה שערך לשגריר ואמר כי הוא לא חוזר בו מהדרך בה ניהל את השיחה עם השגריר הטורקי.

בתשובה לשאלה האם הוא הלך רחוק מדי השיב איילון בשלילה: "לא, לחלוטין הלכתי רחוק מדי, לא צריך לשים לב לתפאורה או לדקורציה אלא לעניין. המבקרים צריכים לבקר את אלא שגורמים לתקלות. אנחנו תמיד נוהגים להאשים את עצמנו ולהתרפס - תם העידן הזה. יש לנו כבוד ורק אם נעמוד על כבודנו, אחרים יכבדו אותנו".

בתשובה לשאלת חדשות 2 אם יכול להיות שהיה מקום לנזוף בשגריר אבל לא בטוח שזו הדרך - להשפיל אותו מול המצלמות, הגיב איילון: "אני לא רוצה להתייחס לדרך".