גם נוחי דנקנר נכנס לחיפושי הנפט והגז בישראל: חובר למודיעין של צחי סולטן; יבקשו היתר לחפש בים התיכון

גלובס tv דנקנר רוכש כמחצית מהזכויות בחברת "נויה", המחזיקה בשליטה במודיעין ■ השבוע יתקיים המסחר בזכויות של מודיעין - עליה לגייס 8 מיליון שקל כדי לצאת מרשימת השימור ■ מלבד דנקנר וסולטן, במודיעין לוקחים גם חלק חברת הביטוח מגדל, שחקן המעו"ף אייל בקשי ויצחק תשובה

נוחי דנקנר מצטרף כשותף לצחי סולטן בתחום חיפושי הנפט. בשעות הקטנות של הלילה (א') הודיעה לבורסה השותפות המוגבלת מודיעין כי סולטן, בעל השליטה (95%) בחברת נויה חיפושי נפט אשר היא בעלת השליטה (75%) בשותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין, התקשרה בהסכם עם חברת אי.די.בי פיתוח שבשליטת נוחי דנקנר.

במסגרת ההסכם ימכור סולטן ל-IDB פיתוח מחצית מהחזקותיו בנויה (47.5% מהון המניות המונפק) וכן ימכור מחצית מהחזקותיו ביחידות ההשתתפות וכתבי האופציה של השותפות. החברה לא ציינה כמה בדיוק יזרים דנקנר למודיעין, אך הודגש כי מדובר ב"תמורה כוללת שסכומה אינו מהותי לחברה". יצוין כי סולטן נמצא בימים אלה בעיצומה של הנפקת זכויות שנועדה להוציא את מניית החברה מרשימת השימור בבורסה. על מודיעין לגייס 8 מיליון שקל והמסחר בהנפקת הזכויות יחל מחרתיים (ג') וייערך עד יום ה'.

ל-IDB פיתוח ניתנה גם האופציה לרכוש מחצית מכל ני"ע נוסף של השותפות שיירכש ע"י צחי סולטן, עד מועד ההשלמה של ההסכם. המכירה של ני"ע הנמכרים ושל ני"ע נוספים (במידה ויירכשו) הינה במחיר העלות בו רכש סולטן את אותם ני"ע. על פי עקרונות הסכם בעלי המניות בנויה יהיה ניהול משותף של נויה והשותף הכללי כך שלכל אחד מהצדדים תהיה נציגות שווה של דירקטורים בהן, וכל עוד נוחי דנקנר הינו בעל השליטה ב-IDB פיתוח - יו"ר הדירקטוריון יהיה נציג IDB פיתוח.

נקודה מעניינת העולה מהדיווח לבורסה, מודיעין עשויה להגיש בשבוע הקרוב לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, בקשה לקבלת רשיון לחיפושי נפט בים התיכון. בסוף אוקטובר רכשה מודיעין 15% מרישיון "צורים", הכולל גם את מובלעת "חלמיש", על מנת לחפש נפט באזור ים המלח. בנוסף, לחברה זכויות ברישיון "שרית" מול חופי אשדוד. בשיחה עם "גלובס" בתחילת החודש אמר סולטן, כי יש לו תוכניות לגבי רישיונות אחרים בים התיכון, אך סירב להיכנס לפרטים נוספים.

דנקנר וסולטן לא נפגשים רק במודיעין. סולטן מכהן כיו"ר כלל חיתום, זרוע ההנפקות של כלל פיננסים, בה שולט דנקנר. הערכות בשוק הן כי במסגרת הנפקת הזכויות, סולטן פנה לדנקנר בבקשה לצרפו למודיעין ולהשקיע סכום זניח מבחינת דנקנר, וזה האחרון נענה בחיוב. זאת, לאחר שסולטן לקח עימו להפרתקת הנפט במודיעין גם את חברת הביטוח מגדל וחברת ברק קפיטל של שחקן המעו"ף אייל בקשי, המוחזקת גם על ידי יצחק תשובה (50%).