אטיאס לקבלנים: "תרגיעו את ההצעות הגבוהות במכרזים"

נשיא התאחדות הקבלנים: "מינהל מקרקעי ישראל מספסר בקרקעות המדינה, והמחירים הגבוהים לא יאפשרו את הוזלת הדירות"

נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל, אמר אמש (ה') באסיפת ההתאחדות בתל אביב כי מינהל מקרקעי ישראל "מספסר בקרקעות המדינה והמחירים הגבוהים לא יאפשרו הוזלת מחירי הדירות" לדבריו, "אם קרקע לדירה בבת ים ליד בית העלמין מוצעת במחיר של 720 אלף שקל, אז כמה תעלה הדירה?".

בובליל הוסיף, כי "המינהל לא דואג למדינת ישראל, לציבור הקבלנים או לציבור רוכשי הדירות אלא רק להעשרת קופת המדינה". בובליל נבחר לכהונה שנייה של שלוש שנים כנשיא התאחדות הקבלנים במסגרת האסיפה אמש.

בובליל פנה לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ואמר: "הפעילות שלך מבורכת - אתה מנסה לשווק יותר ויותר קרקעות בתקווה שהמחירים ירדו, אבל מינהל מקרקעי ישראל מציע במכרזים מחירי מינימום מופרזים שלא יאפשרו את הוזלת הדירות".

בובליל סיפר על מכרז בבת ים לבנייה רוויה ליד בית העלמין שבו מחיר המינימום עמד על 260 אלף שקל ליחידת קרקע וציין כי בעקבות טעות המכרז תוקן ויצא שוב עם מחיר מינימום 720 אלף שקל ליחידת קרקע: "אם זה רק מחיר הקרקע, באיזה מחיר ימכרו הדירות? עד לפני שנה נמכרו באותו איזור דירות במחיר של פחות ממיליון שקל", אמר בובליל.

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, אמר: "לצערי עד היום לא מומשה האמירה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהוא רואה חשיבות עליונה במתן אפשרות לזוגות צעירים לרכוש דירות בישראל. מדיניות המיסוי של הממשלה נותנת הטבות לעשירים ופוגעת בחלשים". גפני ציין כי לאחרונה הועבר לאוצר סכום של כ-1.8 מיליארד שקלים שהם עודף הכנסה של מינהל מקרקעי ישראל.

שר השיכון, אריאל אטיאס, ציין כי הוא בחן את הנושא של עלויות הקרקע במכרזים האחרונים של המינהל ושהוא מצר על המחירים הגבוהים: "המינהל לא צריך למקסם רווחים מהקרקע. הקרקע היא משאב שאמור לאפשר למדינה ליצור מלאי של דירות שאפשר יהיה לרכוש אותן" לדבריו, האשם הוא לא במחירי המינימום אלא בכך שהקבלנים מציעים הצעות הגבוהות ב-150% ממחירי המינימום במקרים מסוימים.

הוא קרא לקבלנים לחדול מלהציע מחירים גבוהים כל כך: "רבותי, תרגיעו את המחירים הגבוהים האלה", אמר אטיאס. "אם אנחנו מוציאים מכרז ביבנה ואתם מציעים יותר מ-300 אלף שקל ליחידת קרקע לפני פיתוח כשמחיר המינימום הוא 80 אלף שקל, אז מי אשם?".