אורנג' במקום תפוז: בן-דב עשוי למכור את חברת האינטרנט

במצגת שפרסמה סאני לקראת הנפקת אג"ח, הועלתה האפשרות שהחברה תמכור את החזקותיה בתפוז, שנרכשה ב-2001 תמורת פחות מחצי מיליון דולר

האם פרטנר באה על חשבון חברת האינטרנט תפוז בפורטפוליו של אילן בן-דב? זוהי רק אחת הבשורות שעולות ממצגת למשקיעים שפרסמה היום חברת ההחזקות סאני של בן-דב לקראת הנפקת אג"ח מתוכננת. סאני מתכננת לגייס כ-240 מיליון שקל באג"ח, המיועדים להחליף חוב בנקאי של החברה.

בסאני פרסמו לפני מספר ימים את תשקיף ההנפקה לפיו החברה תנפיק שלוש סדרות אג"ח חדשות בשלושה מסלולי הצמדה: צמודת מדד, שקלית בריבית קבועה ושקלית בריבית משתנה. איגרות החוב צפויות להיפרע בחמישה תשלומים שנתיים בין 2012 ל-2016 והן יגובו בשעבוד של מניות סקיילקס, בעלת השליטה בפרטנר. סאני מחזיקה בכ-78% ממניות סקיילקס.

ההנפקה - לפירעון התחייבויות לבנק

על פי תנאי התשקיף תשעבד סאני מניות סקיילקס שברשותה, ששווי השוק שלהן במועד ההנפקה יהיה שווה ל-150% מהערך הנקוב של איגרות החוב. במקרה שערכן של המניות יקטן לפחות מ-130% מהערך הנקוב, תשעבד סאני מניות נוספות לטובת בעלי האג"ח. במסגרת ההנפקה המתוכננת מתחייבת סאני שלא לחלק דיבידנד עד שיתרת החוב של החברה - בנקאי וחוץ בנקאי - בניכוי יתרות המזומנים הנקיות משעבודים, תקטן מ-250 מיליון שקל או עד ל-1 בינואר 2014.

סאני, כאמור, מתכוונת לנצל את תמורת ההנפקה לפירעון התחייבויותיה לבנק. נכון להיום היקף התחייבויותיה עומד על כ-392 מיליון שקל. בסאני מציינים את המקורות שיסייעו לחברה לפרוע את חובותיה בשנים הקרובות - פרט לגיוס האג"ח - ובהם תקבול דיבידנדים מסקיילקס ומפרטנר בסך 156 מיליון שקל ב-2010, ו-99 מיליון שקל בכל אחת מהשנים שלאחר מכן. סאני מתעתדת גם למחזר הלוואה בנקאית בהיקף של כ-82 מיליון שקל כנגד שעבוד נכסים שברשותה.

איבדה 50% משווייה בהנפקה

מקור נוסף לפירעון החובות אליו מתייחסת סאני לראשונה, הוא אפשרות למכירת כל החזקותיה בתפוז. סאני רכשה את השליטה בחברת האינטרנט בינואר 2001 תמורת פחות מחצי מיליון דולר - מחיר שהביא לידי ביטוי את התפוצצות בועת הדוט-קום באותה תקופה.

תחת סאני בוצע מהלך השבחה בתפוז, שהונפקה בת"א ב-2006. תפוז נסחרת כיום לפי שווי של 35 מיליון שקל, לאחר שאיבדה כ-50% משווייה בהנפקה. החברה עברה תהליך התייעלות ב-2008, שנגע בעיקר לפעילות המפסידה BlogTV. היא סיימה שנה זו בהפסד של 13 מיליון שקל ועברה לרווח של כ-1.2 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2009.

גיוס האג"ח של סאני נשען על מספר הנחות הנוגעות לרווחיות החברות תחתיה בשנים הקרובות. בסאני מעריכים כי הרווחיות של פרטנר תשמור בשנים הקרובות על יציבות ברמה של כ-1.2 מיליארד שקל בשנה. כתוצאה מכך פרטנר תחלק דיבידנד בסך 300 מיליון שקל מדי רבעון, 100% מהרווחים החזויים. בסאני מתייחסים לאיומים על פרטנר, כולל התחרותיים והרגולטורים, אך מתקשים להעריך את השפעתם על רווחיותה.

סאני סיפקה במצגת הערכת שווי כלכלי לחברה, המסתמכת על שווי השוק של החברות שבהן היא מחזיקה ועל שוויים של נכסי הפיננסים והנדל"ן בספרים. לפי הערכה זו, שווייה הכלכלי נטו עומד על 1.44 מיליארד שקל, גבוה בכ-25% משווייה בשוק היום. סאני סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 725 מיליון שקל ורווח נקי בסך 165 מיליון שקל. *