הדרמה ממשיכה: פיץ' הורידה דירוג האשראי המושלם של ספרד

סוכנות הדירוג פיץ' הורידה היום את דירוג האשראי של ספרד לרמה של AA+, מדירוג של AAA ■ בפיץ' כי תהליך התייעלות כלכלית יהיה קשה ויארך תקופה ארוכה יותר מהמקובל במדינות עם דירוג של AA

סוכנות הדירוג פיץ' הורידה היום (ו') את דירוג האשראי של ספרד לרמה של AA+, מדירוג של AAA. בריאן קולטון, ראש מחלקת הדירוג בסוכנות, הסביר כי הורדת הנמכת הדירוג משקפת את ההערכה כי החוב החיצוני של ספרד יצמצם במידה ניכרת את שיעור הצמיחה של כלכלתה בטווח הבינוני.

"הורדת הדירוג משקפת את הערכת פיץ' כי תהליך של התאמות ברמות הנמוכות יותר של המגזר הפרטי וחובות חיצוניים צפויים לצמצם באופן ניכר את שיעור הצמיחה של כלכלת ספרד בטווח הבינוני", אמר קולטון.

למרות שהחוב הממשלתי ועלויות המימון נותרו בטווח המקובל לדירוג AAA, צופים בפיץ' כי תהליך התייעלות כלכלית יהיה קשה ויארך תקופה ארוכה יותר מהמקובל במדינות עם דירוג של AAA, לפיכך זוהי הסיבה העיקרית בגללה הורידה פיטץ' את הדירוג ל- AA+" הוסיף קולטון.

נזכיר כי לפני כחודש, סוכנות הדירוג S&P הורידה את דירוג החוב של ספרד מרמה של AA+ לרמה של AA, מחשש כי האטה מתמשכת בפעילות הכלכלית במדינה עלולה לפגוע בתקציב הממשלה.