מיסז'ניקוב: ייתכן כי שנת 2010 תסתיים ב-3.5 מיליון תיירים

שר התיירות: "אני מקווה שגם אילת, ים המלח, ירושלים ותל-אביב יוגדרו כאזורי ביקוש לאומי עד סוף השנה"

אם המגמה מסתיימת כמו שהיא היום, שנת 2010 תסתיים ב-3.5 מיליון תיירים - כך אמר הבוקר (ד') שר התיירות סטס מיסז'ניקוב בכנס שערך משרד התיירות. "כמות התיירים גדלה, והמלאי המלונאי נשאר ומדשדש", ציין בכנס שעסק במדיניות עידוד ההשקעות בענף המלונאות עד 2015.

לפי התוכנית התלת-השנתית שנבנתה במשרד התיירות, עד 2015 נדרשים עוד 15 אלף חדרים, בעיקר באזורי ביקוש. תוכנית זו מתבססת על יעד של מיליון תיירים ונספים ב-4 השנים הקרובות ו-5 מיליון תיירים בסך-הכול ב-2015. יצוין כי שיעורי התפוסה הממוצעים במלונות בישראל ב-2009 רחוקים ממיצוי (ב-2009 עמדו על 62% וב-2008 על 72%).

"אף אחד מהמלונאים לא רוצה לסבול מקשיים בנזילות או קשיים בקבלת סיוע ממשרד התיירות או להיסחב בסחבת של מדינת ישראל", אמר מיסז'ניקוב.

לאחר אישורה של תמ"א 12, ציין שר התיירות כי במסגרת סיכום עם משרד האוצר יתוכננו התב"עות לקרקעות המיועדות לבניית מלונות, "וכך נוכל לעזור לכל יזם בהליך תכנון מזורז. אנחנו פועלים מול השר אטיאס שגם שיווק הקרקעות יהיה בידינו".

על-פי הנתונים שסיפק מיסז'ניקוב, הוקמה קרן להקמת מלונות, הסבת מבנים למלונות ושיפוצם בגובה 350 מיליון שקל, אשר מונפה על-ידי היזמים לכמעט 2 מיליארד שקל. השר ציין כי הענף מספק תעסוקה, בעיקר בפריפריה (100 אלף תיירים מספקים 4,000 מקומות עבודה במעגל הראשון) והכנסות של 450 מיליון שקל.

"אני מקווה שגם אילת, ים המלח, ירושלים ותל-אביב יוגדרו כאזורי ביקוש לאומי עד סוף השנה", אמר מיסז'ניקוב - וקרא לאפשר לו לבצע את תקציב ההשקעות (1.1 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות) באופן דיפרנציאלי.

בנוסף אמר השר כי "לא כל אחד יכול להביא מהבית את ההון העצמי. צריך גם מימון בנקאי ושל מוסדיים מלבד קרנות וסיוע של משרד התיירות - גם אם בערבות מדינה בשיעור כזה או אחר".