שר התמ"ת בן-אליעזר יצא לשליחות חשאית לאירופה מטעם רה"מ נתניהו לשקם את הקשר עם טורקיה

בן-אליעזר יצא לציריך שבשווייץ בידיעת רה"מ כדי לפגוש שם את שר החוץ הטורקי ■ לשכת השר הכחישה הידיעה, אך מקורות מדיניים אישרו אותה לבקשת "גלובס" ■ ר"מ טורקיה ארדואן הבוקר: "ישראל וטורקיה 'עדיין חברות' אך רה"מ נתניהו הוא מכשול גדול לשלום במזה"ת"

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר יצא היום (ד') לציריך שבשווייץ על מנת להיוועד שם עם שר החוץ הטורקי. בן אליעזר צפוי לסיים הלילה את ביקורו באירופה ולשוב לכיוון ישראל.

בן אליעזר יצא הבוקר בשליחות חשאית מטעם ראש הממשלה נתניהו, לאור הדאגה שהביעו בימים האחרונים גורמים בכירים בירושלים באשר להידרדרות המהירה ביחסי שתי המדינות בעקבות אירועי המשט לעזה לפני למעלה מחודש, בהם נהרגו 9 אזרחים טורקיים שהיו על סיפונה של ספינת ה"מרמרה".

לשכת שר התמ"ת הכחישה את הידיעה, אך מקורות מדיניים אישרו אותה לבקשת "גלובס".

מאז האירועים תקף ראש הממשלה הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן את ישראל במספר הזדמנויות ואף הודיע כי לא יאפשר למטוסי צה"ל לחלוף בשטח האווירי של טורקיה.

יצוין, כי ראש הממשלה בחר בשר התמ"ת לשליחות החשאית ולא את שר החוץ ליברמן, שבתגובה נמסר מדוברו כי "שר החוץ רואה בחומרה רבה את העובדה שהדבר נעשה מבלי לעדכן את משרד החוץ, זו פגיעה בכל הנורמות של מינהל תקין ופגיעה קשה באמון בין שר החוץ לראש הממשלה. השר ליברמן מתכוון לברר את העניין עד תום".