המתלוננת נגד מנכ"ל HP לשעבר: הפסדתי הזמנות עבודה כי סירבתי לקיים עמו יחסי מין

ג'ודי פישר, קבלנית לשעבר של HP, טענה כי הפסידה הזמנות עבודה מהחברה בגלל סירובה לקיים יחסי מין עם המנכ"ל לשעבר, מארק הרד. כך אמר אתמול (ג') לרויטרס מקור יודע דבר.

זהו הדיווח הראשון על טיב טענתה של פישר. עד כה הסתפקהHP בהודעה שהרד הואשם בהטרדה מינית, ולא מסרה פרטים נוספים. כמעט מיד לאחר פרישתו המזעזעת של הרד מ-HP, פנו אליו חברות פרייבט אקוויטי וחברות בורסאיות כדי להציע לו משרות, אמר המקור לרויטרס.

"הרד עדיין אוהב את HP", אמר המקור, שמכיר את עמדתו של הרד. עם זאת, הרד נחרד מאופן טיפולה של HP ביחסי הציבור שלה ומההדלפות לאמצעי התקשורת בימים שלאחר עזיבתו.

הרד זעם במיוחד על ההדלפות לכאורה ממועצת המנהלים של HP ביום א' שעבר, שבהן נטען כי החלטתו להגיע להסדר עם פישר הפריעה לחקירה שעורכת מועצת המנכ"לים. הרד כינה דיווחים אלה "שקרים" מוחלטים, אמר המקור.

הגורם לעזיבתו של הרד היה חילוקי הדעות בינו לבין מועצת המנהלים בסוגיה אם לחשוף את טענת ההטרדה המינית, לדברי המקור. מייד לאחר שמועצת המנהלים החליטה כי עליה לחשוף את הטענה, "החלו הרד ו-HP להיפרד", אמר המקור.

המקור אמר שהרד ופישר לא קיימו שום מערכת יחסים רומנטית. מועצת המנהלים של HP מאשימה את הרד בהגשת דו"חות הוצאות בלתי מדויקים במטרה להסתיר "מערכת יחסים אישית הדוקה" עם פישר בת החמישים, שחקנית לשעבר שהופיעה בתוכניות טלוויזיה וסרטים אירוטיים.

חברי מועצת המנהלים של HP, שחלק מהם כיהנו גם בתקופת השערורייה ב-2006 (שפרצה לאחר שהתגלה שהחברה שכרה בלשים לעקוב אחר חברי מועצת המנהלים כדי לחשוף מי מדליף את תוכן הישיבות), קיבלו את עצתו של משרד עורכי הדין סקדן, ארפס, סלייט, מיגר את פלום, המספק שירותי ייעוץ משפטיים לחברה, לחשוף את טענתה של פישר לגבי הטרדה מינית לכאורה, למרות שהתברר שאין הוכחות לאמיתות הטענה. כך סיפר המקור, שביקש לשמור על עילום שם.

כמה מקורות אמרו שתלונתה של פישר הוצגה בפני החברה ב-29 ביוני. מועצת המנהלים הורתה לערוך חקירה, וב-22 ביולי קבעו החוקרים כי לא התבצעה שום הטרדה מינית. ממצא זה הובא לידיעת הדירקטורים ב-28 ביולי, אמרו המקורות.

לדברי המקורות, פרישתו של הרד מהחברה היתה תלויה בתוצאות הדיון במועצת המנהלים בסוגיה אם לחשוף את טענת ההטרדה המינית. הרד לא רצה שהטענה תתפרסם בציבור, והיה מוכן להתמודד עם הסערה במידה שהטענה תודלף, אך מועצת המנהלים החליטה לחשוף את הכול.

בסוף השבוע של ה-31 ביולי החליטה מועצת המנהלים לפרסם את הפרשה, והרד פתח בדיונים לקראת התנתקות מ-HP. מקורות מקורבים להרד אמרו שסוגיית דו"חות ההוצאות צצה רק בשבוע האחרון של הרד ב-HP, לאחר שמועצת המנהלים החליטה לחשוף את טענתה של פישר.

פרישתו הפתאומית של הרד עוררה בקרב חלק מהמשקיעים את התהייה אם החברה לא הגיבה בצורה מוגזמת, או אם עדיין לא נחשף הסיפור המלא מאחורי עזיבתו של הרד. הפרשה עוררה את זעמם של אנשים מסוימים, כמו ידידו הטוב של הרד, לארי אליסון מנכ"ל אורקל, שכינה את התנהלותה של מועצת המנהלים של HP "מוגת לב".