טעם רע: האתר "עניין מרכזי" על המשוררת רחל - "שרלילה"

אתר החדשות פירסם בעמוד הבית שלו כתבה מיוחדת על האישים שנבחרו לעטר את השטרות החדשים החל מ-2012 - ולא חסך ביקורת ממי שצפויה להתנוסס על שטר 20 השקלים

אתר החדשות "עניין מרכזי", בעריכת העיתונאי רמי יצהר, קובע היום (א') שפל עמוק של טעם רע. בכותרת שעניינה השטרות החדשים שעומד להדפיס בנק ישראל, נכתב: "המשוררת השרלילה רחל תופיע על שטר בן 20 שקלים".

בהמשך מסבירה כתבת "עניין מרכזי", הניה זסלבסקי, כי רחל "גם היתה שרלילה לא קטנה אפילו אז, בימים העליזים סביב הכנרת. את הכבוד היא לא מקבלת בשל נוהלי המיטה שלה אלא בזכות שיריה היפים, כמובן, אבל לא נשכח את עברה הזה... על מעשיה הלא מוסריים של רחל כבר מזמן אין ויכוח - אז מדוע להתעלם?"

הכרזתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הבוקר על הנפקת הסדרה החדשה החל מ-2012 כשעליה יתנוססו דיוקניהם של ראשי הממשלה לשעבר מנחם בגין ויצחק רבין וכן היוצרים רחל המשוררת וש"י עגנון, עוררה הדים רבים במערכת הפוליטית ובתקשורת: במשרד האוצר מספרים כי שר האוצר יובל שטייניץ הביע תמיהה נוכח ההחלטה שאינה תואמת את המלצות הוועדה שמונתה לעניין, ובנוסף גם משפחת בגין עצמה הביעה, כפי שנחשף ב"גלובס", התנגדות לשימוש בפרופילו של מנחם בגין בסדרה החדשה שתונפק.