אובמה: קיצוץ בגירעון ל-1.1 טריליון ד' - ע"י מיסוי העשירים

נשיא ארה"ב יניח לקונגרס הצעת תקציב לשנת 2012 בהיקף של 3.73 טריליון דולר, המשקף קיצוץ מסיבי בגירעון - ע"י קיצוצים בהוצאות הממשלתיות והגדלת המיסוי

נשיא ארה"ב ברק אובמה ישים על שולחן הקונגרס הצעת תקציב לשנת 2012 בהיקף של 3.73 טריליון דולר, שמשקף קיצוץ בגירעון האמריקני לרמה של 1.1 טריליון דולר, וזאת באמצעות קיצוצים בהוצאות הממשלתיות והגדלת המיסוי.

הצעת התקציב של אובמה צופה זינוק בגירעון בשנה הנוכחית לשיא של כל הזמנים - 1.65 טריליון דולר, זאת בגלל ההסכם שהושג בדצמבר האחרון לקיצוצי מסים. גם לאחר הקיצוץ הצפוי, ארה"ב תסכם ב-2012 ארבע שנים רצופות של גירעון עצום בהיקף למעלה מטריליון דולר.

שני-שליש מהקיצוצים בהוצאות הממשל ידיעו מהקפאה בתוכניות פיתוח מקומיות ב-5 השנים הקרובות בארה"ב, והשליש הנוסף יגיע מהעלאת מסים בעיקר לאלפיון העליון בארה"ב שמרווחים שכר גבוה - דהיינו, מס פרוגרסיבי.

עוד לפני שנחשפה הצעת התקציב של אובמה, וגם אחרי כן - נציגים רפובליקנים בארה"ב טעונים כי זה לא מספיק וכי המדינה נקלעה למצב שהיא לא מכירה מבחינת הגירעון. "אנחנו על סף פשיטת רגל", אמר ג'ון בוהנר, יו"ר בית הנבחרים האמריקני, שקורא לצמצום של 61 מיליארד דולר בגירעון כבר השנה.

מטעמו של אובמה סירבו לומר מהו היקף הקיצוץ שיתבצע כבר השנה, וקראו למצוא סכום שלא יהווה שיתוק של הממשל, כפי שקרה במאבק של ממשל ביל קלינטון עם הקונגרס דאז.