"משפחת נתניהו נופשת בכל רחבי העולם על חשבון בעלי ההון"

התחקיר של רביב דרוקר, ששודר אמש בערוץ 10, מציג תיעוד של עשרות נסיעות שביצעו בני-הזוג נתניהו, הכוללות מלונות פאר, סוויטות ומסעדות יוקרה - על חשבון בעלי הון מהעולם היהודי

סערה במערכת הפוליטית על רקע התחקיר של העיתונאי רביב דרוקר ששודר אמש (ד') בתוכנית "המקור" בערוץ 10, ובמרכזו מסעותיו של בנימין נתניהו עם אשתו שרה ובני משפחתו ברחבי העולם - על חשבון ארגונים יהודיים ובעלי הון שונים, לרוב מארה"ב.

על-פי הנתונים שנחשפו, בני-הזוג נתניהו נסעו עשרות פעמים לחו"ל כשהם מתארחים במלונות פאר, שוהים סוויטות יקרות ואוכלים במסעדות יוקרה - הכול מבלי לשלם שקל מכיסם ועל חשבון בעלי הון ש"גויסו" בכל פעם לממן את נסיעותיהם.

אי-הסדרים לכאורה מיוחסים לנתניהו בתקופות שונות בקריירה הפוליטית שלו, בעודו חבר כנסת, שר אוצר, יו"ר אופוזיציה ומועמדת לראשות הממשלה.

בתחקיר אמש נטען כי מדובר בעבירה ברורה על תקנון האתיקה של חברי הכנסת, ויש שאף טענו כי יש חשד לפלילים.

הארגון הפעיל ביותר במימון נסיעותיו של נתניהו הוא ארגון הבונדס, בראשו עובד איש הליכוד יהושע מצא. הארגון מוצג בתחקיר כ"קופה הקטנה" של משפחת נתניהו, ואחראי בין היתר לביקור של בני-הזוג נתניהו בארה"ב באוקטובר 2004 בעלות של 11 אלף דולר, שני ביקורים נוספים בארה"ב בשווי של קרוב ל-20 אלף דולר, טיול של כל משפחת נתניהו ללונדון בקיץ 2005 בעלות של 84 אלף שקל - ונסיעה נוספת לארה"ב רק חודש מאוחר יותר, באוגוסט 2005, עם האשה שרה והיועץ אמיר גילת, תמורת כ-19 אלף דולר.

בין הגופים הנוספים שמימנו נסיעות של בני-הזוג נתניהו ובני משפחתו: איש עסקים ממנצ'סטר, בית-ספר יהודי בבלגיה, ארגון אמריקני לחינוך יהודי, חברות היי-טק, מכוני מחקר ועוד.

מנתוני התחקיר עולה כי בכל הנסיעות טסו בני הזוג נתניהו במחלקה הראשונה - אך לא שילמו מכיסם על הכרטיסים. חשבונות ההוצאות, שמומנו על-ידי ארגונים חיצוניים, כללו גם, למשל, שיעורי משחק אצל מורה אמריקני מפורסם לבנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו ושיעורי רטוריקה בעלות של 8,000 דולר - הכול במימון של חברת ניו ריג'נסי, חברה בבעלותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן. מאוחר יותר, צוין בתחקיר, קיבל מילצ'ן את הכסף חזרה מנתניהו.

נתניהו, נטען, לא קיבל את אישור ועדת האתיקה של הכנסת כנדרש לנסיעותיו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר אמש לערוץ 10 בתגובה לתחקיר: "תיאור הדברים מופרך. כך, למשל, מספר הנסיעות המיוחס לכברת נתניהו אינו נכון, ותיאור האירועים, החופשות, הגורמים המממנים כביכול ונסיבותיהן של הנסיעות אינו עולה בקנה אחד עם המציאות".

עוד נטען בתגובת הלשכה כי "הגברת נתניהו הצטרפה לכל נסיעות בעלה כדין, בהיותה אשת ראש הממשלה לשעבר, ועל-פי הזמנת גורמים מזמינים, או מימון עצמי או משפחתי. היא מעולם לא מומנה על-ידי 'גורם חיצוני' כביכול".

בלשכת נתניהו הגדירו את התחקיר "רכילות זולה, שקרית ובלתי מבוססת".