טויוטה מציגה: צניחה ב-77% ברווח; 4.64 טריליון ין הכנסות

יצרנית הרכב הגדולה בעולם דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון, עם רווח נקי של 25.4 מיליארד ין (314 מיליון דולר) ■ הכנסותיה נפלו ב-12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד

יצרנית הרכב הגדולה בעולם טויוטה , דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2011, תוך שהיא מודיעה על צניחה של 77% ברווחיה. זאת, על רקע פגיעה משמעותית בתפוקות הייצור שלה עקב השבתת מפעלים רבים של החברה ביפן, בעקבות רעידת האדמה שפקדה את המדינה ב-11 במארס.

טויוטה דיווחה על רווח נקי של 25.4 מיליארד ין (314 מיליון דולר), זאת בהשוואה לתחזיות האנליסטים ב"בלומברג" שציפו לרווח נקי של 104 מיליארד ין. מדובר בצניחה של 77% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה נפלו ב-12% ל-4.64 טריליון ין.

תפוקות החברה הנופלות עלויות לגרום למכירותיה ליפול בהיקפן מתחת לאלה של יצרניות רכב קטנות יותר, דוגמת ג'נרל מוטורס ופולקסווגן . האסון שהתרחש ב-11 במארס היווה מכשול נוסף בכהונתו של נשיא טויוטה אקיו טויודה, אשר שנתו הראשונה בתפקיד הייתה רוויה בהחזרים של יותר מ-10 מיליון כלי רכב, כתוצאה מבעיה גורפת במערכת ההאצה.

"הייצור של טויוטה בוודאי ייפול בהשוואה לתוצאות של שנה שעברה, כאשר גם GM וגם פולקסווגן עשויות להציג רווחים נאים בארה"ב, אירופה וסין", אמר קוג'י אנדו, אנליסט מטוקיו. תפוקות הייצור של החברה עשויות ליפול לפחות מ-6.5 מיליון כלי רכב השנה, בהשוואה ל-8.4 מיליון כלי רכב ב-2010, הוסיף אנדו.

נזכיר כי מכירותיה של טויטה ביפן צנחו ב-70% בחודש אפריל, ומנגד הציגה החברה עלייה מועטה במכירותיה בארה"ב, בחודש זה.