עוד פריצה בסוני: פרטים אישיים של 2,000 לקוחות נגנבו

האקרים פרצו לחנות המקוונת של סוני-אריקסון בקנדה וגנבו כתובות מייל, סיסמאות ומספרי טלפון של לקוחות ■ סוני: הסיסמאות מוצפנות, הסבירות לדליפת פרטי כרטיס אשראי היא אפסית

סוני על הכוונת של ההאקרים ברשת. אין דרך אחרת לתאר את מה שעובר על השירותים המקוונים של ענקית האלקטרוניקה בתקופה האחרונה. ידם הארוכה של ההאקרים הגיעה גם לחנות המקוונת של סוני-אריקסון בקנדה.

סוני מפרסמת הודעה רשמית בה היא מפרטת שבעקבות הפריצה נגנבו כתובות מייל, סיסמאות ומספרי טלפון של יותר מ-2,000 לקוחות. החנות עצמה מושבתת נכון לעכשיו ומפעיליה מדווחים שלמרות הפריצה, נקודת האור היא שהסיסמאות של הגולשים מוצפנות והסבירות לדליפת פרטי כרטיס אשראי היא אפסית, לדברי החברה. יחד עם זאת, אתר החדשות TheStar.com מפרסם כי קבוצת האקרים לבנונית לקחה אחריות על הפריצה האחרונה, וכי הייתה להם הגישה לפרטי כרטיסי האשראי אך הם העדיפו לא לגעת בהם. עוד טוענת קבוצת ההאקרים כי המידע הודלף בפייסבוק.

הבעיות של סוני התחילו עם כמה וכמה פריצות למסד הנתונים של חנות האינטרנט המקוונת של קונסולת המשחקים סוני פלייסטיישן, ה-PSN- PlayStation Network, במהלכן נגנבו פרטיהם האישיים של קרוב ל-77 מיליון משתמשים - כולל פרטי כרטיסי אשראי.

פרצת האבטחה הזו, שנחשבת לבין הגדולות בהיסטוריה, גרמה להשבתה מוחלטת של שירותי האון-ליין השונים של החברה למעלה מ-3 שבועות בכל אירופה וארצות הברית. המזל הרע שפוקד את החברה המשיך עם פריצה לחנות המוזיקה המקוונת של סוני ביוון בשבוע שעבר, משם נלקחו פרטיהם האישיים של אלפי גולשים.

נכון לעכשיו לא ברור האם יש קשר בין כל מקרי הפריצה. סוני מדווחת שבמקרה של החנות בקנדה, האתר ממוקם בשרתים של חברה חיצונית ולא בשרתיה של סוני, לכן הפריצה פחות מדאיגה את החברה.