דיילת ב-BMI הבריטית סירבה לעטות רעלה ולצעוד מאחורי הדיילים הגברים במקומות ציבוריים בטיסות לסעודיה - ופוטרה

(עדכון) - בגלי צה"ל דווח כי חברת התעופה הבריטית מחקה את ישראל מהמפות האלקטרוניות שלה - כדי לא להרגיז את הנוסעים המוסלמיים

חברת התעופה הבריטית BMI מחקה את ישראל מהמפות האלקטרוניות המוצגות לנוסעיה בחלק מהמטוסים שלה. כך דווח הבוקר (ה') בגלי צה"ל.

הסיבה למעשה, על-פי הדיווח, היא להימנע מלהכעיס את הנוסעים המוסלמיים. בטיסות החברה מלונדון לתל-אביב לא מופיעה ישראל על המפה - ובמקומה מופיע שמה הערבי של חיפה לפני הכרזת העצמאות. עם זאת, המרחק בין מיקום המטוס לבין העיר מכה, הקדושה לאיסלם, דווקא מופיע.

החברה מסרה בתגובה: "מדובר בתקלה - המפה האלקטרונית תוסר משני המטוסים המשמשים את התנועה האווירית לתל-אביב. אנו עושים כל מאמץ כדי להתחשב ברגשות הנוסעים באמצעות מדיניות נטולת פוליטיקה".

bmi

הדיילת סירבה לעטות רעלה ולצעוד מאחורי הדיילים הגברים בערב הסעודית - ופוטרה

אולם מסתבר כי ב-BMI לא מסתפקים בעדכוני מפות כדי לרצות את הנוסעים הסעודיים. השבוע פירסם ה"סאנדיי טיימס" כי חברת התעופה דרשה מדיילת לעטות עליה רעלה ולצעוד מאחורי הדיילים הגברים במקומות ציבוריים בערב הסעודית.

הדיילת, שחששה לבטחונה, טענה כי ההנחיות האלה מפלות אותה לרעה, סירבה לנסוע למדינה ופוטרה מעבודתה. מדובר בדיילת בת 37 שהשתכרה 15 אלף אירו בשנה.

"החוק בערב הסעודית אינו מחייב נשים לעטות רעלה ולצעוד מאחורי גברים. ואין לי שום כוונה שינהגו בי כאזרחית מדרגה-שנייה", אמרה הדיילת, ליסה אשטון, ל"טיימס" בשבוע שעבר.