יוסי אקרמן: "אנו צופים צמיחה דו-ספרתית השנה"

אלביט מערכות פרסמה דו"ח המצביע על שיפור בתוצאות הרבעון הראשון:*ההכנסות גדלו ב-6.6% והרווח הנקי הסתכם ב-43.2 מיליון דולר

במסיבת עיתונאים שערכה אלביט מערכות עם פרסום הדו"חות השנתיים שלה לפני חודשיים, לא פרסמה החברה תחזית. אך שאלה שהופנתה אז לעבר יוסי אקרמן, מנכ"ל החברה, הצליחה לחלץ ממנו את האמירה, שהוא לא מאמין שאלביט תמכור ב-2009 פחות מאשר ב-2008. היום, עם פרסום דו"חות הרבעון הראשון, אקרמן כבר הרגיש בטוח יותר לומר שהחברה צופה גידול דו-ספרתי בהכנסות השנה לעומת 2008.

האמירה של אקרמן מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים דיווחה החברה על מספר רכישות של חברות, בהן השלמת רכישת מניות חברת הבת קינטיקס, ועל מספר חוזים והסכמים. עד שההשפעה של אירועים אלו יבואו לידי ביטוי, דיווחה היום אלביט על גידול של 6.6% בהכנסות הרבעון הראשון, לרמה של 657 מיליון דולר. ברבעון זה שיעור הרווחיות הגולמית השתפר בצורה משמעותית, מ-27.7% ל-31.7%, כך שהגידול ברווח הגולמי היה גבוה ב-22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב-208.2 מיליון דולר.

פרויקטים קצרי טווח

בשיחה עם "גלובס" הסביר אקרמן את מקור השיפור ברווחיות: "ברבעון זה עשינו יותר פרויקטים קצרי טווח שהרווחיות בהם גבוהה יותר, והתחזקות שער הדולר, ביחד עם הסינרגיה של החברות שרכשנו בעבר, עבדו לטובתנו".

במקביל לעלייה בהכנסות חל גידול של 7.7% בהוצאות התפעוליות של החברה, ואלו הסתכמו ברבעון הראשון ב-131.7 מיליון דולר, לעומת 122.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. גם בהוצאות המימון חל גידול, מ-4.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ל-19 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, וזאת בעיקר עקב התחזקות הדולר, שהפחית את שווי ההגנות של החברה על המטבע.

בשורה התחתונה הרוויחה אלביט ברבעון הראשון 43.2 מיליון דולר, לעומת רווח של 32.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 0.3 דולר למניה, המהווה כ-30% מהרווח הנקי ברבעון. בצבר ההזמנות של החברה חלה עלייה קטנה, ונכון לסוף מארס הסתכם הצבר ב-5.09 מיליארד דולר, לעומת 5.03 מיליארד דולר בסוף שנת 2008.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה ברבעון היה נמוך והסתכם ב-5.4 מיליון דולר בלבד, לעומת תזרים של 66.3 מיליון דולר ברבעון הראשון. הירידה בתזרים מוסברת בירידה בסך הכולל של מקדמות שהתקבלו מלקוחות. אקרמן התייחס היום גם לעניין זה: "את תזרים המזומנים צריך לבחון על פני תקופה ארוכה ולא ברמה רבעונית. אין לנו חובות אבודים במשך 15 שנים, וכל רווח שעשינו יגיע לחברה, אבל ברבעון מסוים יכול להיות תזרים נמוך או גבוה יותר".

בנוגע לתקציבי הביטחון של הממשלות אמר אקרמן כי "בשני השווקים שחשובים לנו, ישראל וארה"ב, אנו רואים הזרמה של תקציבים ולא קיצוץ. בנקודת הזמן הנוכחית אנחנו לא רואים השפעה שלילית על אלביט מהכיוון הזה, ואני אף צופה שצבר ההזמנות של החברה בסוף השנה יהיה גבוה יותר".

מניית החברה הגיבה לדו"ח בעלייה של 4.8%, והיא נסחרת כעת ברמת שיא, גבוה יותר משער המניה בתחילת 2008, אז נרשם השיא הקודם. *