אלביט מערכות רוכשת את כל נכסי BVR ב-34 מיליון דולר

BVR מערכות נסחרת במחיר 20 סנט למניה המשקף לה שווי שוק של 23.39 מיליון דולר, כך שהעסקה עם אלביט מערכות משקפת למניות החברה פרמיה של כ-45% ■ העסקה תכלול העסקה מחדש של עובדי בי וי אר ע"י אלביט מערכות

אלביט מערכות הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת הנכסים של בי.וי.אר מערכות בתמורה לסכום של 34 מליון דולר שיהיה כפוף להתאמות חשבונאיות. החברה הדגישה כי השלמת העיסקה תלויה במילוי מספר תנאים, כולל קבלת כל האישורים הנדרשים על פי חוק.

בי.וי.אר מערכות הינה מובילה עולמית בתחום הפיתוח והייצור של סימולטורים ומערכות לאימון, תיחקור והדרכה לחילות האוויר, הים והיבשה. המניה נסחרת ברשימת ה"פינק שיט" בנאסד"ק במחיר של 20 סנט למניה המשקף לה שווי שוק של 23.39 מיליון דולר כך שהעסקה עם אלביט מערכות משקפת למניות החברה פרמיה של כ-45%.

בהודעה של בי וי אר מערכות לנאסד"ק צויין כי המחיר הסופי יקבע בעת הנעילה ויהיה בכפוף לכך שכל הפרוייקטים שתרכוש אלביט מערכות יהיו מאוזנים (ז"א שהתשלומים שהתקבלו בעבור כל פרוייקט תואם לשלב הביצועי בו מצוי הפרוייקט).

בנוסף, הסכום שישולם בעת חתימת העסקה יופחת ב-1.5 מיליון דולר שיופקדו בנאמנות למשך 120 יום, תקופה בה תוכל אלביט מערכות לבצע בדיקות סופיות על מצב הפרוייקטים הנרכשים. העסקה תכלול העסקה מחדש של עובדי בי וי אר ע"י אלביט מערכות.

יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות מסר: "אנו מקדמים בברכה את פניהם של עובדי בי. וי. אר לרגל הצטרפותם למשפחת אלביט מערכות. רכישת בי. וי. אר מערכות נעשתה במסגרת האסטרטגיה ארוכת הטווח של אלביט מערכות לצמוח באמצעות מיזוגים ורכישות של חברות בעלות סינרגיה גבוהה אשר משלימות את יכולותיה". אקרמן הוסיף כי בי. וי. אר מערכות הינה חברה טובה עם מערכות מתקדמות שכבר נוסו בתנאים מבצעיים וכי מערכות האימון שלה משלימות יכולות אחרות של אלביט מערכות בתחום האימון.

אילן גיליס, מנכ"ל BVR: אנו מתרגשים מהמהלך הזה מאחר ואנו מאמינים שאנו חברות שמשלימות אחת את השניה מבחינת קווי המוצרים והנגישות לשווקים. התרבות הארגונית דומה במידה רבה מה שיוביל לאינטגרציה חלקה".

אביב צידון, יו"ר BVR: בחרנו לשלב את המשאבים שלנו עם אלו של אלביט מערכות מאחר ואנו מכירים בסינרגיה בין השתיים, ואני משוכנע שזוהי הפשרות הטובה ביותר ל-BVR.

נזכיר כי לצידון, בעל המניות הגדול בחברה, שבשיתוף עם חברת פורטל מרקטינג מחזיקים ב-49.7% מהון המניות בחברה, זהו האקזיט השני שהוא מבצע בחברה לאחר שלפני 9 שנים מכר לילישרא את חלקו בחברה במחירים של 13 ו-4.5 דולר למניה, אך רכש שוב את המניות ב-2003 במחיר של 18 סנט למניה, כך שהעסקה הנוכחית משקפת לו תשואה של כ-62%.

כאמור, העסקה היא למכירת נכסיה של BVR, כך שבעלי מניותיה יחזיקו אחרה בחברה בקופת מזומנים. צידון ושותפיו יוכלו לבחור להשתמש בפלטפורמה של החברה כשלד בורסאי וליצוק לתוכו פעילות בתחומים חדשים, או לחלק את המזומן שקיבלו מאלביט מערכות כדיבידנד.