קמהדע תפעל לגייס 135 מיליון שקל באג"ח והנפקת זכויות

ההנפקה תיעשה בשני חלקים - 100 מיליון שקל באג"ח ו-35 מיליון שקל בהנפקת זכויות

חברת קמהדע תפעל לגייס 135 מיליון שקל על בסיס תשקיף המדף שפרסמה. ההנפקה תיעשה בשני חלקים - 100 מיליון שקל באג"ח ו-35 מיליון שקל בהנפקת זכויות. לאחר ההודעה חלה ירידה של כ-2% במחיר המניה ועתה החברה נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 640 מיליון שקל.

קמהדע מגייסת את הסכום כדי להחליף חוב קודם, וכן כחלק מהיערכותה לכניסה לשוק עם המוצר AAT, הטיפול שלה לנפחת תורשתית (מחלת ריאות גנטית).

הסכם גדול בארה"ב

החברה כבר הגישה בקשה לרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, לאישור ה-AAT הניתן בעירוי והיא ממתינה לתשובה. לאחרונה חתמה קמהדע על הסכם הפצה בארה"ב והיא מעריכה שזה יניב לה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים, החל מ-2010.

במקביל היא ממשיכה בניסוי יעילות (שלב II/III) באותה התרופה בגרסה למתן באינהלציה. תרופה זו היא נוחה יותר למשתמש, מנצלת טוב יותר את חומר הגלם היקר ומתאימה כנראה לשימוש גם במחלות נוספות. לתרופה באינהלציה אין כיום תחרות בשוק.

איגרות החוב שיונפקו, יישאו ריבית משתנה - ממשלתית פלוס 6.1%, למשך 4.3 שנים. ניתן להמירן למניות החברה במחיר של 35 שקל ב-3 השנים הראשונות ובמחיר של 38.5 שקל בשנה ושלושה חודשים האחרונים לחיי האיגרת. מחיר המניה של קמהדע היום בבורסה הוא 28.2 שקל.

הנפקת הזכויות תעניק לכל המחזיק 13 מניות של החברה זכות לרכוש חבילה אחת של מניה במחיר של 20 שקל למניה ואופציה במחיר מימוש של 40 שקל התקפה למשך 18 חודשים. חלק מבעלי השליטה, ובהם ראלף האן וליאון רקנאטי, הודיעו כי יממשו את זכויותיהם במסגרת הצעת הזכויות.

את ההנפקה מובילים כלל פיננסים חיתום בשיתוף לאומי פרטנרס חתמים ומיטב חיתום, והיא תיערך ב-18 באוקטובר.