אוליבר סטון: "היהודים שולטים במדיה ומזיקים למדיניות החוץ"

הבמאי ההוליוודי בעל המקורות היהודיים: "היהודים מונעים דיון פתוח בשואה - צריך לראות את היטלר ואת מעשיו בהקשר הנכון" ■ טען כי הצורר הנאצי "פגע ברוסים יותר מביהודים", וכי "ישראל דופקת את מדיניות החוץ של ארה"ב"

"השליטה היהודית בתקשורת מונעת דיון פתוח בשואה" - כך הצהיר השבוע הבמאי ההוליוודי המוערך אוליבר סטון בראיון לעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס". סטון, שאביו הוא יהודי, ישחרר בקרוב סרט חדש בבימויו שמטרתו, לדבריו, "לשים בהקשר הנכון את מעשיהם של היטלר ושל סטאלין".

בראיון טען סטון כי "היטלר הזיק הרבה יותר לרוסים מאשר ליהודים - מדובר ב-25 או 30 מיליון איש". סטון טען כי "אמנם היטלר היה פרנקנשטיין - אבל היה גם ד"ר פרנקנשטיין: תעשיינים גרמנים, האמריקאים ובריטים. היתה לו הרבה תמיכה".

סטון לא הסתפק בשואה, והאשים את יהדות ארה"ב ואת ישראל ב"החרבת" יחסי החוץ של אמריקה: "ישראל חירבה ודפקה את מדיניות החוץ של ארה"ב במשך שנים" אמר והוסיף כי "מדיניות ארה"ב כלפי איראן היא נוראית, גם אם איראן היא לא בהכרח הילד הטוב". במהלך הראיון אף קרא סטון למראיין "להציץ מבט בארכיונים של העיתונים" ולבחון כמה מידע הוא יכול למצוא שם על "הישראלים והפצצות". בהתייחס לפעילות שדולת איפא"ק בקונגרס אמר: "יש להם לובי רציני, הם אנשים חרוצים. הם ניצבים בראש כל צעד, הלובי החזק ביותר בוושינגטון".

מוקדם יותר השנה, כזכור, הצהיר סטון כי בעיניו "היטלר היה מטרה קלה במהלך ההיסטוריה והשימוש בו נעשה זול. הוא תוצאה של סדרת פעולות מכוונת".

אוליבר סטון נודע כבמאי שנוי במחלוקת בזכות רבים מסרטיו המצליחים, ובהם "וול סטריט", "בכל יום ראשון", "ניקסון", "JFK", "פלאטון" ואחרים.