מהפך השטרות: ש"י עגנון, בגין ורבין יחליפו את הקיימים

בנק ישראל ינפיק את הסדרה החדשה החל מ-2012 ■ השטרות החדשים יכללו סימני ביטחון וסימני זיהוי מהמתקדמים בעולם, במטרה להקשות על ניסיונות לזייף אותם

בקרוב בארנק שלכם: מנחם בגין, יצחק רבין, ש"י עגנון והמשוררת רחל - אלה הדמויות החדשות שיתנוססו על סדרת השטרות החדשה. כך הודיע היום (א') בנק ישראל.

"לאחר תהליך התייעצות ארוך ודיונים שהתקיימו בוועדה המייעצת לנגיד בנק ישראל בעיצוב השטרות ובבנק ישראל, החליט הנגיד לשלב שני היבטים של ההיסטוריה הישראלית - המדיני והתרבותי - על ידי שני מדינאים שחתמו על הסכמי שלום עם שכנינו, ושתי דמויות בולטות מתחומי הספרות והשירה", נמסר מבנק ישראל.

הנגיד סטנלי פישר ציין עוד, כי "יש חשיבות לציין באופן היסטורי את מנהיגי האומה לטובת הדורות הבאים, מה גם שדמויות המנהיגים שנבחרו מהוות שיעור חשוב במורשת של עם ישראל".

בראש הוועדה המייעצת לנגיד באשר לשטרות החדשים עמד שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, העומד גם בראש הוועדה לבחינת אירועי המשט לעזה.

בנק ישראל ינפיק את הסדרה החדשה החל מ-2012 בערכים של 20, 50, 100 ו-200 שקל. השטרות החדשים יכללו סימני ביטחון וסימני זיהוי מהמתקדמים בעולם, במטרה להקשות על ניסיונות לזייף אותם.