"המקור": מדוע העביר משרד התיירות מיליונים לפסטיבל באילת?

תחקיר התוכנית ששודר אמש בערוץ 10 חושף תהיות בדבר העברת תקציב לחברת הפקות אירועים בה שותפה ידידתו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב

תחקיר של תוכנית הטלוויזיה "המקור", ששודר אמש (ד') בערוץ 10, מעלה תהיות בדבר העברת סכום יוצא דופן של מיליון שקל ממשרד התיירות, בראשות השר סטס מיסז'ניקוב, לפסטיבל תיירות באילת שאורגן על-ידי חברת הפקות אירועים בה עבדה ידידתו של מיסז'ניקוב.

לפי תחקיר התוכנית, שעיקריו פורסמו גם באתר נענע10, ביולי האחרון התכנסו בכירי משרד התיירות לדון בהעברת התקציב האמור לפסטיבל, אשר הופק על-ידי חברת "פ.ל.ס" בה עובדת יולי רוט, ידידתו של שר התיירות.

לפי התחקיר, בכירי המשרד הביעו תהיות באשר להעברת התקציב, שכן לפי כללי המשרד פסטיבל יקבל תמיכה אם יעמוד במספר תנאים, ובהם הגשת בקשה חצי שנה מראש לפני האירוע, השתתפות של למעלה מ-20 אלף איש, עדיפות לאירועים שמכוונים לקהל מחו"ל וכן תנאי לפיו המשרד ישתתף רק בהוצאות השיווק של האירוע.

בפועל, לפי התחקיר, השתתפו באירוע רק כ-6,000 איש (לטענת המארגנים), והתקציב שהועבר ממשרד התיירות מימן את רוב הוצאות האירוע.

זאת ועוד - לפי התחקיר, מיסז'ניקוב התלהב מהצלחת האירוע וכינס דיון מיוחד במשרד בו ביקש להפוך אותו לאירוע רב-שנתי; תוך 6 ימים הוגשה ההצעה לוועדת המכרזים להליך מזורז, כאשר כדי להבטיח לכאורה את זכייתה של "פ.ל.ס" במכרז נקבע כי התאחדות הסטודנטים תהיה מפיק האירוע, ואילו "פ.ל.ס" תהיה "הזרוע הביצועית" של התאחדות הסטודנטים.

מלשכת שר התיירות נמסר בתגובה ל"המקור" כי הפסטיבל באילת זכה לתמיכה גורפת של כלל הגורמים המקצועיים במשרד, וכי הניסיון להסיט את הדיון למישור האישי הינו בגדר ריכלות זולה וצהובה, שאינה ראויה לעיתונאים המכבדים את עצמם.

מחברת "פ.ל.ס" נמסר בתגובה לתחקיר כי מעורבותו הכספית של משרד התיירות הייתה באמצעות תמיכה בהתאחדות הסטודנטים בלבד, וכי החברה עצמה לא קיבלה כל תמיכה ישירה.