דיווח: אובמה יציע את "חוק באפט" להעלאת המס לעשירים

על פי דיווחים שונים, הבית הלבן יגיש מחר הצעת חוק להעלאת נטל המס על אזרחי ארה"ב המרוויחים יותר ממיליון דולר בשנה ■ את הרעיון העלה בחודש החולף איל ההשקעות, וורן באפט

הבית הלבן עשוי להגיש בזמן הקרוב הצעה ל"חוק באפט", אשר מיועדת במטרה למנוע הקלות מס מאזרחי ארה"ב אשר מרוויחים יותר ממיליון דולר בשנה - כך פורסם אמש (שבת) במספר כלי תקשורת בחו"ל.

הצעת החוק עשוייה להיחשף על פי הדיווחים כבר ביום ב' הקרוב, כחלק מהתוכנית הכוללת של הוועדה המיוחדת שהקים נשיא ארה"ב ברק אובמה, לבחינת ביצוע קיצוצים נוספים בתקציב הפדרלי בהיקף של עד 1.5 טריליון דולר - ותיקרא על שמו של המיליארדר ואיל ההשקעות, וורן באפט.

באפט, העומד בראש תאגיד ההשקעות ברקשיר הת'וואי, נזכיר, קרא בחודש החולף לקונגרס האמריקני להעלות את נטל המיסים המוטלים על האנשים העשירים ביותר במדינה, בכדי לצמצם את הגירעון התקציבי. לדבריו, "צעד זה לא יפגע בהשקעות או ביצירת מקומות עבודה חדשים". עוד ציין באפט כי הוא משלם שיעור מס נמוך יותר מזה שמשלמת המזכירה שלו ושאר עובדי התאגיד. (לסיפור המלא)

לפי דיווח ה"ניו יורק טיימס", הצעת החוק למיסוי החדש תחליף את המס המינימאלי האלטרנטיבי, אשר הוחל במטרה למנוע ממשלמי מס אמידים לבצע מניפולציות כדי לשלם פחות מיסים. למרות הרעיון היפה, שעשוי היה לעבור גם בישראל, ב"וול סטריט ג'ורנל" מציינים כי הצעת החוק צפוייה ליפול על ידי הרפובליקנים, כאשר ג'ון ביינר, ראש בית-הנבחרים בארה"ב כבר ציין כי העלאת מיסים מכל סוג "אינה עומדת על סדר היום".