סקר ה-ADP בארה"ב הפתיע לטובה: 110 א' משרות חדשות

בשוק ציפו ליצירה של 102 אלף משרות חדשות בסקטור ■ יש לציין כי גם נתוני התעסוקה במגזר הפרטי לחודש ספטמבר עודכנו כלפי מעלה - ל-112 אלף משרות חדשות, לעומת 90 אלף באומדן קודם

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסם היום סקר ADP, שמהווה אינדיקציה לכמות המשרות שנוצרו בחודש אוקטובר בסקטור הפרטי האמריקני. נתון זה מהווה מעין "מתאבן, לקראת פרסום דוח התעסוקה למשק האמריקני לחודש אוקטובר, שהוא כשלעצמו אינדיקטור משמעותי למצב התאוששות כלכלת ארה"ב.

לפי הסקר שפורסם היום לפני פתיחת המסחר, נוצרו בארה"ב כ-110 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי - משמעותית מעל הציפיות בשוק ליצירה של 102 אלף משרות חדשות בסקטור.

יש לציין כי גם נתוני התעסוקה במגזר הפרטי לחודש ספטמבר עודכנו כלפי מעלה, באומדן הנוכחי. זאת, כאשר בחודש שעבר פורסם כי נוצרו מעל ל-90 אלף משרות חדשות בסקטור, לעומת 112 אלף משרות חדשות לפי האומדן הנוכחי - שיערוך משמעותי כלפי מעלה.

סקר ה-ADP בפרט ונתוני התעסוקה במשק האמריקני בכלל, מהווה אינדיקטורים משמעותיים להמשך התאוששות המגזר הפרטי והעסקי ממשבר המשכתנאות ב-2008. חששות רבים הציפו את הכלכלים כאשר פורסם דוח התעסוקה לחודש אוגוסט, שהצביע באותו הזמן על יצירה של אפס משרות חדשות במשק האמריקני.

אולם, דוח התעסוקה לחודש ספטמבר הפתיע לטובה כשהצביע על יצירה של 103 אלף משרות חדשות במשק האמריקני כולו. זאת ועוד, גם הנתון המאכזב מחודש אוגוסט עודכן כלפי מעלה, ל-57 אלף משרות חדשות. נציין כי לקראת דוח התעסוקה לחודש אוקטובר, צופים האנליסטים בשוק יצירה של 98 אלף משרות חדשות בארה"ב.