נייס צומחת בעזרת רכישות: הכנסות שיא של כ-200 מיליון ד' ברבעון וזינוק של 46.5% ברווח

תבצע רכישה עצמית ב-100 מיליון דולר, לאחר שכמעט והשלימה רכישה דומה תוך פחות משנה * המנכ"ל, זאבי ברגמן: "חשבנו שמחיר המניה נמוך"

בחודש פברואר, עם פרסום הדוחות השנתיים ל-2010, דיווחה נייס כי תבצע תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של 100 מיליון דולר. תשעה חודשים בלבד לאחר אותה הודעה, נייס כמעט והשלימה תוכנית זו, והיום עם פרסום דוחות הרבעון השלישי לשנת 2011, היא מסרה כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית נוספת לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 100 מיליון דולר נוספים.

"כשהכרזנו על התוכנית הראשונה, אמרנו שזה ייקח לנו 5-6 רבעונים להשלים אותה, וסיימנו אותה הרבה יותר מוקדם, כי הייתה סיטואציה שחשבנו שמחיר המניה נמוך, ולכן קנינו פחות או יותר את המקסימום שאנחנו יכולים", אמר היום ל"גלובס" זאבי ברגמן, מנכ"ל ונשיא נייס.

במהלך הרבעון השלישי, שבו נפלה מניית נייס בכ-25% למחיר של 28 דולר במקביל לירידות בשוקי העולם, רכשה נייס 1.9 מיליון מניות בתמורה ל-59 מיליון דולר ובמחיר ממוצע של 30.57 דולר למניה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, רכשה נייס 2.8 מיליון מניות של עצמה, בתמורה ל-90 מיליון דולר, ובמחיר ממוצע של 32.1 דולר למניה. מניית נייס נסחרת כעת במחיר של כ-35 דולר למניה, בדומה למחיר שבו נסחרה בתחילת השנה, המשקף לחברה שווי של 2.25 מיליארד דולר.

רכשה את קומפוזיה

נייס, יצרנית תוכנות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים לשוק האזרחי והביטחוני, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות שיא של כ-200 מיליון דולר, עלייה של 14.1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בין התקופות ביצעה נייס שתי רכישות משמעותיות, הראשונה של חברת CyberTech International (סייברטק), המספקת פתרונות הקלטה לצורכי תאימות לרגולציה ויישומים בעלי ערך מוסף, אשר נרכשה תמורת 60 מיליון דולר, והשנייה של חברת Fizzback הבריטית, המספקת פתרונות לקבלת משוב בזמן אמת מהלקוח, אשר נרכשה תמורת כ-80 מיליון דולר במזומן.

היום מדווחת נייס כי במהלך הרבעון השלישי ביצעה רכישה קטנה יותר בישראל, שבמסגרתה רכשה את חברת קומפוזיה הישראלית בתמורה ל-3 מיליון דולר. בין בעלי המניות בקומפוזיה ניתן למצוא את יאיר גולדפינגר, ממייסדי חברת מיראבליס אשר פיתחה את תוכנת ה-ICQ ונמכרה לחברת AOL, וכן את אודי גרף, המנכ"ל לשעבר של HP ישראל. קומפוזיה פיתחה קו מוצרי תוכנה לניהול ושיפור תהליכי שירות מהמתקדמים בעולם, ולדברי זאבי, "מדובר ברכישה של טכנולוגיה".

בשורה התחתונה, דיווחה היום נייס על רווח של 18.3 מיליון דולר על בסיס GAAP, עלייה של 46.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-42 מיליון דולר, גידול של 34.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ביחס למצב הכלכלי בעולם והשפעתו על החברה אמר זאבי, כי "אנחנו רואים קצת עסקאות נדחות, אבל קשה לי להגיד אם מדובר בטרנד או לא, ומצפים לרבעון רביעי חזק שיביא לשנה נוספת של המשך צמיחה וגידול ברווחיות".