מחטף: בוטל סעיף כושר השתכרות כתנאי לסבסוד מעונות

מחטף בקבינט הכלכלי: ביטל רגע לפני החג סעיף של מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי בסבסוד מעונות יום ומסגרות חינוך לגילאי 3-9 ■ מיסז'ניקוב לנתניהו: "ההחלטה ממשיכה את הפגיעה במעמד הביניים"

רגע לפני החג ביטל הקבינט החברתי-כלכלי סעיף של מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי בסבסוד מעונות יום ומסגרות חינוך לגילאי 3-9.

ביום שני שעבר התכנסו חברי ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה במטרה לאשר סבסוד מסגרות חינוך ומעונות יום לגילאי 3-9. אלא שההחלטה שהתקבלה תיקנה את החלטת הממשלה שיישמה את דוח ועדת טרכטנברג, באופן שעמידת הורי הילד במבחן התעסוקה, לא תהיה תנאי מקדמי לקבלת הסבסוד הממשלתי.

הבוקר פנה שר התיירות סטס מיסז׳ניקוב (ישראל ביתנו) במכתב לראש הממשלה בדרישה לבטל את ההחלטה שאותן מכנה מיסז'ניקוב "מחטף". שר התיירות, שהגיש ערר על ההחלטה, דורש להביאה להכרעת הממשלה באופן מיידי.

"ברצוני להביא לידיעתך כי החלטת ועדת השרים בראשותך, סותרת במפורש את דוח ועדת טרכטנברג, סותרת את מדיניות הממשלה בראשותך, ואף סותרת את הסכם ההבנות בינך לבין סיעת "ישראל ביתנו", שעניינם מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי לקבלת הסבסוד", כתב מיסז'ניקוב לראש הממשלה.

"המחאה שהתרחשה בקיץ שעבר, ורוחה עדיין שורה במערכת החברתית, הכלכלית והפוליטית, ביקשה לשנות את סדרי העדיפויות ואת הקריטריונים לחלוקה במדינת ישראל. ההחלטה, על פי הנוסח שאושר בועדת השרים, ממשיכה את העדפה הקיימת לאוכלוסיות שאינן נותנות את חלקן, אינן משתתפות באופן מלא בכוח העבודה ואינן תורמות לפיתוחה ולשגשוגה של מדינת ישראל. למותר לציין כי ההחלטה ממשיכה את הפגיעה במעמד הביניים, במעמד היצרני העובד והמקיים את כל חובותיו למדינה", הוסיף שר התיירות במכתבו שבו הוא דורש להביא את הערר לדיון בישיבת הממשלה הקרובה "על מנת לשנות החלטה אומללה זו".