הנהלת הרכבת: גל דיווחי "מחלה" של הנהגים עלה ל-12

(עדכון) - מדובר ב-12 נהגים מתוך 58 נהגים במשמרת, אולם בהנהלה סבורים כי מדובר במספר חריג ■ בוועד מכחישים: "לא שמענו על דבר כזה"

מספר נהגי קטרים ברכבת ישראל הגישו היום (ב') למנהליהם אישורי מחלה, ובהנהלת הרכבת משוכנעים כי הדבר אינו מקרי, אלא חלק ממאבק העובדים כנגד מיקור החוץ של מערך התחזוקה וסוג של "התחכמות" כנגד צווי המניעה שאסרו עליהם לשבות. עם זאת, בירור הפרטים מלמד כי מדובר ב-12 נהגים מתוך 58 נהגים במשמרת, כך שייתכן כי מדובר בקפיצה מהירה מדי למסקנות.

יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, אמרה בשיחה עם "גלובס" כי היא לא מכירה שום תופעה כזאת: "ביררנו את העניין עם מנהלי כוח האדם וגם הם לא שמעו על זה דבר. אנחנו עסוקים כל היום בהכנת החומר לדיון שיתקיים אחר הצהריים בערעור שהגשנו לבית הדין הארצי לעבודה, כנגד צווי המניעה". בהנהלת הרכבת, לעומת זאת, טוענים כי 4-5 נהגים חולים במשמרת הוא עדיין מספר חריג.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר היום: "בהנהלה חושדים כי הוועד ממשיך בשיבוש פעילות החברה וזאת על ידי מספר רב של דיווחי מחלה ההולכים וגוברים בשעות האחרונות, בקרב נהגים ופקחים. המשך היעדרות צוותים אלו יביא לידי ביטול רכבות ופגיעה בשירות לנוסעים.

"יש לציין כי אירועים אלו באים על רקע זימון עובדים לועדות משמעת שונות, על רקע פעילותם שהביאה לשיבושים קשים בתנועת הרכבות בימים האחרונים. הנהלת החברה פנתה לנציגי הועד וההסתדרות על מנת שיטפלו בנושא זה, בכדי להימנע מפנייה נוספת לבית המשפט. בהנהלת הרכבת רואים בחומרה רבה את הניסיונות החוזרים ונשנים של הועד לפגוע בציבור הנוסעים ובהנהלת החברה".

בתוך כך, הנהלת הרכבת הודיעה היום על השעייתם של תשעה עובדים שמנעו נסיעה של מספר רכבות מאז מוצאי שבת, תוך הפרה של צווי המניעה. בין המושעים נמנה גם סגן יו"ר הוועד משה אוליאל, שלטענת ההנהלה הנחה את העובדים שלא להוציא רכבות מתחנות ראשונים בראשל"צ והוד השרון-כפ"ס.

שאר העובדים הושעו לאחר שמנעו אתמול בגופם את יציאת הרכבת מתחנת ההגנה בת"א, שאמורה הייתה להגיע אל תחנת ראשל"צ-מערב, שם המתין לה שר התחבורה ישראל כ"ץ ובכירים נוספים שהוזמנו לטקס חנוכת הקו החדש. ההשעייה תעמוד בתוקף עד להשלמת הליך הבירור המשמעתי נגד העובדים. במקביל נודע ל"גלובס" כי ברכבת מכינים תביעות אישיות נגד עובדים שגרמו לטענת ההנהלה נזקים כספיים ואחרים.

גורמים בהסתדרות מביעים מורת רוח מהתנהגות אנשי הוועד, שוודאי אינה תורמת להצלחת הערעור, שיידון הערב לראשונה בלשכתה של נשיאת ביה"ד הארצי לעבודה, נילי ארד. בהסתדרות העריכו כי עיצומים שיש בהם פגיעה בנוסעים יפעלו כבומרנג כנגד העובדים, אולם זרמים ניציים בוועד התעקשו על אופי הצעדים. במסגרת הערעור, תבקש ההסתדרות להפוך את החלטת ביה"ד האזורי לעבודה בת"א, שקבע כי העובדים אינם רשאים לשבות בגין מהלך של מיקור חוץ.