דייגי - המועמד למנכ"ל קרנות הנאמנות של פסגות

ירון דייגי יחליף את זיו שמש, ומשמש כיום כמנהל מערך קשרי היועצים בפסגות ■ התפקיד הוצע לגילי כהן, לשעבר מנהל ההשקעות הראשי של אקסלנס, שסרב

לא מעט טלטלות עובר בית ההשקעות פסגות בשנה החולפת. זה התחיל כמובן בהעברת הבעלות לידי קרן אייפקס, בהמשך הייתה חקירת רשות ניירות ערך ועזיבתו של המנכ"ל המיתולוגי, רועי ורמוס, ומינויו של רונן טוב לתפקיד, ולאחרונה עם עזיבת בכירים והתפטרות היו"ר זהבית כהן ומינויו של אהוד שפירא במקומה. אחד הבכירים האחרונים שעזב, במפתיע, הוא זיו שמש, ששימש כמנכ"ל קרנות הנאמנות ועזב אחרי מספר חודשים לטובת תפקיד מנכ"ל מנורה מבטחים פיננסים.

ל"גלובס" נודע, כי המועמד המוביל להחליפו בתפקיד מנכ"ל חברת קרנות הנאמנות הגדולה ביותר בשוק, הוא ירון דייגי, המשמש כיום כמנהל מערך קשרי היועצים בפסגות. גורמים המקורבים לפסגות טוענים כי "העניין סגור", אך מבית ההשקעות נמסר היום כי טרם נתקבלה החלטה בנושא.

לצורך איוש התפקיד נשכרה חברת כוח אדם שפנתה לגורמים רבים בשוק, אולם לא נמצאו מועמדים ראויים המעוניינים בתפקיד. על פי הערכות, אחד מהמנהלים אליהם פנו הוא גילי כהן, לשעבר מנהל ההשקעות הראשי של אקסלנס, אולם הוא לא היה מעוניין.

דייגי, 34, משמש בתפקידו הנוכחי בשלוש השנים האחרונות, ולפני כן שימש כמשווק ללקוחות מוסדיים וכמשווק קרנות בבנקים. דייגי אינו איש השקעות וגם חסר ניסיון בניהול חברה, אך יחד עם זאת הוא מכיר היטב את מערך הייעוץ הבנקאי, שהוא המקור המרכזי לשיווק קרנות נאמנות.

אתגר גדול

כך או כך, בפני דייגי או כל מועמד אחר עומד אתגר גדול: פסגות איבד כ-6 מיליארד שקל מהקרנות המסורתיות שלו, גם בגלל סנטימנט שלילי שדבק בהן עקב פדיונות בקרנות הכספיות (בהן העלה פסגות את דמי הניהול) וגם על רקע המגמה השלילית בשווקים, ובמקביל הוא גייס כ-4 מיליארד שקל לקרנות המק"מ שאינן רווחיות. כתוצאה מכך, נפגעה הרווחיות בשיעורים המוערכים בכ-30%. לפני כשנה ניהל פסגות כ-33 מיליארד שקל, וכעת עומדים נכסיו על פחות מ-25 מיליארד שקל - התכווצות של 25%.