מניית היום: פלוריסטם דיווחה הצלחה בניסוי ועולה כ-15%

פלוריסטם דיווחה היום על תוצאות חיוביות של הניסוי הקליני שלה בתאי גזע המופקים משליית אדם ■ הוכיחה לראשונה כי ניתן להזריק בבטחה תאי גזע מהשליה ללא התאמה גנטית

חברת הביו-רפואה הישראלית פלוריסטם דיווחה היום (ה') על תוצאות חיוביות של הניסוי הקליני שלה בתאי גזע המופקים משליית אדם, בתום 12 חודשי מעקב אחר חולים שהשתתפו בשלב הראשון של הניסוי.

פלוריסטם הוכיחה לראשונה כי ניתן להזריק בבטחה תאי גזע מהשליה ללא התאמה גנטית ובהזרקה כפולה מאותו התורם. עובדה זו מהווה פריצת דרך משמעותית בדרכה של החברה לייצר תרופת מדף תאית למגוון מחלות, ללא צורך בהתאמה אישית לכל חולה וחולה

מהתוצאות עולה כי הניסוי עמד בכל היעדים שהוגדרו במסגרת הפרוטוקול הקליני שהוגש ל-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) ולרשויות הגרמניות. השלב הראשון בניסוי נועד לבחון את בטיחות הטיפול בקרב חולים הסובלים מאיסכמיה קשה, CLI, השלב הסופי של מחלת עורקים היקפית ומועמדים לכריתת גפיים בתוך כחצי שנה.

"תוצאות הבטיחות בניסוי נותנות תמיכה משמעותית לגישה הרפואית שלנו, של טיפול תאי ללא צורך בהתאמת רקמות למספר גדול של מחלות", אמר מנכ"ל פלוריסטם, זמי אברמן. "היכולת שלנו לספק מוצר תאי ללא התאמה גנטית תאפשר לנו לתת טיפולים חוזרים לחולים על מנת לשפר ולזרז את תהליך ההחלמה וכן תאפשר לנו שיווק יעיל של התרופה לאחר אישורה".