עובדי חדשות ערוץ 10 החלו בניסיון להצטרף להסתדרות

‎בימים האחרונים חתמו עשרות מעובדי חברת החדשות של ערוץ 10 על טפסי הצטרפות להסתדרות, במטרה לסייע להם לשמור על מקום עבודתם

נוכח המשבר בערוץ 10, מספר עיתונאים בערוץ החלו בימים האחרונים לקדם יוזמה להצטרף להסתדרות, במטרה לסייע לעובדים לשמור על מקום עבודתם.

בימים האחרונים חתמו עשרות מעובדי חברת חדשות ערוץ 10 על טפסי הצטרפות להסתדרות. בשלב זה טרם נעשתה פנייה רשמית הן מצד העובדים והן מצד הסתדרות להנהלת הערוץ כדי שזו תכיר בהתאגדות.

בחברת החדשות של ערוץ 10 עובדים כיום 340 איש. במהלך החודשים האחרונים פוטרו 15 מעובדי חברת החדשות בניסיון להתמודד עם מצבו התזרימי של הערוץ. מהלך זה הצטרף למהלך "ייעול" גדול יותר של קיצוץ בסך 7 מיליון שקל מתקציב חברת החדשות.

אחד העיתונאים שיזם את המהלך אמר ל"גלובס" כי המטרה היא לאפשר לעובדים להיות מיוצגים באופן רשמי מול הגופים שדנים כיום בעתיד הערוץ - הכנסת והרשות השנייה. העובדים מאמינים כי ההתאגדות תסייע להם גם במקרה שבסופו של דבר הערוץ ייסגר.

במסדרונות הערוץ הזכירו השבוע בהקשר זה את ההסדר עם עובדי החברה ליצוא חקלאי אגרקסקו, שנקלעה להליך של פירוק. בתחילת השבוע החליט הקבינט החברתי-כלכלי של הממשלה להעביר 33 מיליון שקל לחשבון נאמנות לטובת פיצויים מוגדלים לכ-350 העובדים שנפגעו מהמהלך. הקבינט קיבל את ההחלטה בעקבות סיכום שהושג עם ההסתדרות.

"כרגע, לעובדים ולהנהלה יש מטרה משותפת והיא לשמור על קיומו של הערוץ", הסביר עיתונאי שהעדיף להישאר בעילום-שם, "ולכן אם אכן מהלך ההתאגדות יצליח, העובדים יפעלו כתף אל כתף לצד ההנהלה, תוך רתימת כוחה הארגוני של ההסתדרות - והכול למען הצלת מקום עבודה שמפרנס מאות משפחות".

לעומת זאת, גורם בכיר בערוץ 10 העיר כי "מהלך התארגנות כזה של עובדים, שצפוי להוביל להסכמים קיבוציים, לא יסייע בשעת משבר זו להשגת משקיעים חדשים שיצטרפו לערוץ".

מערוץ 10 נמסר: "אין תגובה". בהסתדרות סירבו להגיב.