לקראת תקיפה? הרמטכ"ל גנץ ייפגש עם גנרלים באירופה

יממה לאחר שנודע כי ארה"ב ממגנת את בסיסיה במפרץ מחשש לתקיפה ישראלית באירן, ייצא הרמטכ"ל גנץ לסבב פגישות עם גנרלים באירופה ■ בין היתר ייפגש עם רמטכ"ל צבא רוסיה וצרפת

מתכוננים לתקיפה באיראן? השבוע צפוי הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ להשתתף בשבוע בינלאומי ייחודי המתקיים באירופה, כך נודע לחדשות 2. תחילה צפוי לטוס גנץ לכנס שיערך בבריסל בירת בלגיה, שם ייפגש עם רמטכ"לי נאט"ו וידון עמם בנושאים ביטחוניים שונים. במהלך ביקורו ייפגש עם מקביליו - רמטכ"ל צרפת, קנדה אוסטרליה ורוסיה.

בהמשך השבוע צפוי גנץ לארח את יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב מרטין דמפסי. הוא יתקבל ביום חמישי הקרוב על ידי גנץ בנמל התעופה בן גוריון. לאחר פגישה שיערכו בארבע עיניים במלונו, יתקבל דמפסי בטקס רשמי בבסיס הקריה בתל אביב. בין השאר ידון גנץ עם דמפסי בשיתוף הפעולה בין הצבאות ובסוגיות אסטרטגיות. דמפסי ייפגש גם עם שר הביטחון וראש הממשלה וכן יערוך ביקור ב"יד ושם".

לאחר הטקס ייפגש דמפסי עם ראש אגף התכנון האלוף אמיר אשל וראש אגף המודיעין האלוף אביב כוכבי. גורמים צבאיים הדגישו כי מדובר בביקור היסטורי וחשוב של דמפסי בישראל כיו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב.