מתקרבים להסכם ביוון: הנושים עשויים לקבל שני תמריצים

"בלומברג" מדווח: הנושים עשויים לקבל תמריץ בדמות קישור לתמ"ג - אם הכלכלה היוונית תתאושש ותצמח, התשלום שיקבלו מחזיקי האג"ח יגדל

עוד התקדמות לקראת הסכם בין יוון למחזיקי האג"ח במגזר הפרטי? "בלומברג" מדווח היום (ד') כי מחזיקי האג"ח יקבלו חיזוק נוסף בדמות הקשר בין התשלום שיקבלו מחזיקי האג"ח לצמיחה הכלכלית ביוון, מה שעשוי להקל על הריבית הנמוכה שהם עתידים לקבל, כך מסרו גורמים המקורבים למשא ומתן המתנהל עם בעלי האג"ח.

מחזיקי האג"ח כבר הסכימו בשבוע שעבר על הפחתת הריבית על אג"ח ל-30 שנה ל-3.6% לעומת 4.25%, כך על פי גורמים המקורבים לעניין. הריבית הנמוכה תוביל להפסד של 70% או יותר מבחינת המשקיעים, שמעוניינים בצו הקישור לתמ"ג - צו שיוביל לתשלום גבוה יותר לבעלי האג"ח אם הכלכלה היוונית תתאושש ותצמח בכ-0.5-3%, כך על פי גורמים המקורבים לעניין.

יוון והנושים הפרטיים קרובים לחתימה על הסכם סופי שיכלול את הצווים, תמריץ נוסף מבחינת הנושים - החוב יהיה כפוף לבריטניה יותר מאשר לחוק היווני, מה שיאפשר הגנה גדולה יותר מבחינת הנושים.

"יוון נמצאת כפסיעה אחת לפני חתימה על הסכם עם בעלי האג"ח במגזר הפרטי", כך אמר אתמול שר האוצר היווני. עוד אמר כי השיחות בין האיחוד האירופי לקרן המטבע הבינלאומית על תוכנית חילוץ חדש ליוון חייבת להסתיים עד ה-5 בפברואר.