ההסתדרות עתרה לביה"ד: תנו להשבית שוב את הרכבת

(עדכון) - ביום חמישי הורה שר התחבורה ישראל כץ להנהלת רכבת ישראל לחתום על הסכם מיקור החוץ עם יצרנית הקרונות בומברדייה - והעובדים זועמים ■ ההסתדרות: "נאבקים על הכנסת עובדי קבלן" ■ כץ מאיים: אסגור את הרכבת

ועד עובדי רכבת ישראל וההסתדרות הגישו היום (א') עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בבקשה לעכב את חתימת הסכם מיקור החוץ לקרונות החדשים עד סוף החודש. זאת, לאחר שביום חמישי הורה שר התחבורה ישראל כץ להנהלת רכבת ישראל לחתום על הסכם מיקור החוץ עם יצרנית הקרונות בומברדייה, עם הסכמת הוועד או בלעדיה.

ועד העובדים ברכבת דורש לעכב את ביצוע המהלך ולאפשר לעובדים להמשיך לתחזק את הקרונות באופן בלעדי. דיון בבית הדין נקבע למחר (ב') בשעה 9:00.

מנקודת מבטה של ההסתדרות, יו"ר ההסתדרות עופר עיני הושפל ביום חמישי, שכן כץ הכריז על הסכם מיקור החוץ עוד בטרם נפגש עם עיני, כך שלמעשה מדובר במשא-ומתן תחת אולטימטום, כדברי עיני.

שביתה זה הדבר האחרון שהייתי מעוניין בו", אמר היום עיני. "השביתה אינה מטרה בפני עצמה אלא רק סוג של גורם מאזן בין העובדים למעסיק בתוך המשא-ומתן. בסופו של דבר צריך להזכיר על מה נאבקים עובדי הרכבת. הם נאבקים על מניעת הכנסת עובדי קבלן במקום עובדים מאורגנים. אני קורא לשר כץ לחזור לשולחן המשא-ומתן בלי תנאים מוקדמים ולנהל משא-ומתן אמיתי וענייני, כדי שנוכל להגיע להסכם בהידברות".

ההסתדרות טוענת כי הצעד של שר התחבורה עומד בסתירה להסכמים שנחתמו במשק רק לפני כשבוע עם המעסיקים במגזר הפרטי ועם משרד האוצר לגבי המגזר הציבורי. "הסכמים אלה קובעים עיקרון לפיו אין להעסיק עובדי קבלן בליבת מקום העבודה, ואין להעסיק עובד מן המניין אם הוא מועסק 'כתף אל כתף'. עתה מאיים שר התחבורה להכניס למוסכי הרכבת עובדים של חברה זרה", נכתב בהודעה של ההסתדרות לתקשורת.

שר התחבורה ישראל כץ התייחס אתמול (מוצ"ש) לשביתת עובדי הרכבת באמצע השבוע שעבר ושוב איים לסגור את הרכבת אם ועד עובדי הרכבת ישבית את הרכבת שוב באופן שבו הוא השבית את תנועת הרכבות ביום שלישי האחרון.

"אם הוועד ישבית שוב את תנועת הרכבות בצורה פראית כמו שראינו ביום שלישי ויפר צווים של בית הדין וינסה לתקוף את חברי ההנהלה, אני מודיע חד-משמעית שאני סוגר את הרכבת ופותח אותה במתכונת שונה", אמר כץ בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות". "אני מעדיף לסגור את הרכבת זמנית, למרות שזה יגרום לאי-נוחות זמנית לנוסעים, ולפתוח אותה מחדש כדי שתוכל לספק שירות לנוסעים ברמה הגבוהה ביותר".