ניצחון לשטייניץ: אמסלם ימונה לממונה על השכר

הנציבות תאשר את מינויו של קובי אמסלם לממונה על השכר ■ החלק הפחות טוב עובר שר האוצר: המינוי עלול להיות זמני בלבד והאגף צפוי להתפרק

נציבות שירות המדינה צפויה לאשר עוד היום (ה') את מינויו של עו''ד קובי אמסלם לממונה על השכר - כך נודע ל"גלובס". מינויו של אמסלם נתקע בקשיים טכניים אחרי שהתברר כי לפי תנאי הסף לתפקיד, תאור במשפטים אינו נחשב להשכלה מתאימה אלא רק תארים בכלכלה, מנהל עסקים וחשבונאות.

במשרד האוצר הטיחו ביקורת קשה על מי קבע בזמנו את התנאים ולא הכלילו תארים רלוונטיים אחרים כגון משפטים. נזכיר כי אמסלם כיהן 16 שנים בפרקליטות בראש הטיפול בסוגיות הקשורות להסכמי עבודה והיה מעורב בכל הסכסוכים העבודה האחרונים במשק.

זה החלק הטוב עבור שטייניץ, אלא שמינויו של אמסלם בעת הנוכחית עלול להביא עימו כמה בעיות. ראשית כל, המינוי יהיה זמני ויתכן כי אף לתקופה ארוכה. הסיבה לכך היא שכאשר אין כנסת (היא צפויה להתפזר כבר ביום רביעי הקרוב) לא מבצעים מינוי קבע. כך שלפי החוק, אמסלם יאלץ להמתין לאחרי הבחירות כדי לקבל את מינוי קבע. עם זאת, גורמים משפטיים בכירים מסרו ל"גלובס" כי מפני שמדובר במינוי שהוא מקצועי ולא פוליטי, היועץ המשפטי לממשלה עשוי לאשר אותו, גם אם לא יהיה כנסת.

הבעיה השנייה היא שמינויו של אמסלם כבר גרם לתסיסה בצמרת האגף שכן לא מעט בכירים ראו עצמם מועמדים מובילים לתפקיד, הרבה לפני אמסלם, שאינו וותיק באגף. לכן, גורלם של לפחות שני בכירים לוט כעת בערפל. הראשון הוא ברק שטרוזברג, המשנה של אילן לוין אשר הגיע למרוץ עם התמיכה של לוין. שטרוזברג מחזיק היום את התיקים הכבדים ביותר באגף לרבות חברת חשמל, נמלים ורשות השידור. כמו כן, גורלו של אהרון (ארהלה) עוזיאלי, שעובד באגף כמעט 20 שנה והוא נחשב לאחד הסגנים החזקים בו, גם ראה עצמו מועמד מוביל והוא עלול גם להקדים פרישה או לפחות לשקול זאת.