תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ניהול השקעות ממוקד - מבט ל-2020

ערן פסטרנק, מנכ"ל בית ההשקעות פסטרנק שהם: "שוק ההון עובר מהפכה בשנים האחרונות • ישנה חלוקה לבתי השקעות גדולים המציעים קשת רחבה של פתרונות פיננסים ומנגד מנהלים המתמחים בקטגוריות ספציפיות במטרה להגיע לתשואות עודפות"

השקעות בשוק ההון. יש צורך בשחקנים קטנים עם התמחויות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
השקעות בשוק ההון. יש צורך בשחקנים קטנים עם התמחויות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה מטעם בית ההשקעות פסטרנק שהם

יותר ויותר ישראלים רואים לנכון להשקיע במגוון מכשירי ההשקעה הקיימים בשוק: החל מקופות גמל, קרנות השתלמות וכלה בקרנות נאמנות ותיקים מנוהלים. 803 מיליארד שקל מנוהלים כיום בבתי ההשקעות, גידול של 13% ביחס לשנת 2018. כמו כן, בשנים האחרונות החלו לפעול יותר ויותר מנהלי השקעות מתמחים אשר בחרו להתמקד בתחום אחד לעומת השחקנים הגדולים הפועלים במתכונת של סופרמרקט. מה מציעים המנהלים המתמחים ללקוחותיהם ומהם היתרונות שלהם?

"שוק ההון עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש אשר מחלקת אותו לשתי קבוצות של שחקנים", מסביר ערן פסטרנק, מייסד ומנכ"ל בית ההשקעות פסטרנק שהם, המתמחה בניהול השקעות ממוקד בתחום קרנות הנאמנות וניהול תיק השקעות אישי ללקוחות אמידים. "ישנם, כאמור, ה-Mass Market Players, בתי ההשקעות הגדולים, המציעים קשת רחבה של פתרונות לכל לקוח. מצד שני, יש את השחקנים הממוקדים בקטגוריה ספציפית, כמו למשל קרנות גידור או קרנות נאמנות מתמחות אשר מטרתן להצטיין בקטגוריה ספציפית ולהגיע לתשואות עודפות. סביבת הריבית הנמוכה אף מגבירה את המגמה נוכח הצורך של המשקיעים לפתרונות השקעה ייחודיים".

שי שהם, מי שייסד את החברה לצדו של פסטרנק, ומשמש כיום כמנהל ההשקעות הראשי שלה, מסביר כי לניהול ממוקד יש חשיבות רבה. "ליאונרדו דה וינצ'י היה אחד במינו, קשה להצטיין במגוון פעילויות בו זמנית ולכן התמקדות במכשיר השקעה ספציפי, תאפשר השגת תוצאות טובות יותר לאורך זמן. בנוסף, היקפי המסחר הנמוכים בשוק המניות הישראלי מקשים על מרבית השחקנים לפעול בצורה יעילה. גם כאן, למנהלים המתמחים אשר לרוב היקפי הניהול שלהם קטנים יותר, יש יתרון גדול במסחר ונגישות טובה להזדמנויות השקעה. בלא מעט מקרים, אנו פוגשים חברות קטנות ומעניינות להשקעה אשר מרבית המנהלים הגדולים בשוק לא יקדישו להן כלל אנליזה נוכח מגבלת הגודל, מה שנותן לנו יתרון (בלעדיות יחסית) במגוון השקעות".

ערן פסטרנק ושי שהם, מייסדי בית ההשקעות פסטרנק שהם / צילום: תמר מלין
 ערן פסטרנק ושי שהם, מייסדי בית ההשקעות פסטרנק שהם / צילום: תמר מלין

מתמקדים במומחיות: מוצרים ספורים, יותר ידע

בעבר היה מושג בקרב מנהלי ההשקעות אשר נקרא "הנפקת פקס". התקבלה הצעת השקעה, מנהל ההשקעות קרא את הפקס והחליט האם לקנות ללקוחות. כיום אין פקס ובוודאי שאין הנפקות פקס לאחר גל הסדרי החוב שעבר על השוק הישראלי. כיום, לדברי שהם, אמורים מנהלי ההשקעות להקדיש את מרבית זמנם להיכרות עם כל השקעה. "במצב זה חובה למצוא את ההתמחות ואת המקום בו יש למנהל יתרון יחסי, בין אם באג"ח הקונצרני, מניות בארץ או מניות בחו"ל", הוא מסביר.

סוגיה נוספת הנה ריבוי קרנות בכל קטגוריה, לפי שהם, ישנם בתי השקעות המחזיקים מספר קרנות באותו אפיק וזאת על מנת שבכל מצב - תמיד יהיה באמתחתם "הסוס המנצח" בכל קטגוריה. "אצלנו יש רק קרן אחת בכל קטגוריה, המשקפת את תפיסת ההשקעות של הבית לשקיפות והשגת תשואות לאורך זמן".

פסטרנק שהם - השקעות בליווי אישי. לפרטים הקליקו כאן>>

מרבה נכסים, מרבה בירוקרטיה - מרבה דאגה

על פי נתוני בנק ישראל, תיק הנכסים (הפיננסים) של הציבור בישראל הנו כ-4 טריליון ש"ח (4,000 מיליארד). שווי שוק המניות בישראל הנו כ-800 מיליארד ש"ח. לדברי אריאל מולדובן, סמנכ"ל השקעות בפסטרנק שהם, "עובדה זו מקשה מאוד על מרבית המנהלים לסחור ביעילות בבורסה בת"א. כאשר מנהלים נכסים בעשרות מיליארדים, רוב הפוזיציות הגדולות הן כמו 'חתונה קתולית'. בסחירות הנמוכה של שוק ההון הישראלי קשה מאוד להיכנס להשקעות ועוד יותר קשה לצאת. מיקוד במספר מצומצם של מוצרי השקעה, מעניק לנו גמישות גבוהה. אצלנו ההשקעות יתבצעו בזמן אמת ובסופו של יום, ניהול סיכונים אחראי ותשואות טובות לאורך זמן הם זכות הקיום שלנו. בניגוד לדעה הרווחת, בהשקעות בישראל יש חסרון משמעותי לגודל".

משרדים של בית ההשקעות פסטרנק שהם / צילום: שי אפשטיין
 משרדים של בית ההשקעות פסטרנק שהם / צילום: שי אפשטיין

ניהול אישי: פחות לקוחות, יותר השפעה על התוצאות

בית ההשקעות פסטרנק שהם הוקם לפני עשר שנים ומנהל כיום השקעות בהיקף של מיליארד ש"ח. רף הכניסה לתיק מנוהל הוא מיליון ש"ח ונחשב לגבוה בתעשייה. מודל עבודה זה מייצר שני יתרונות ברורים ללקוחות: מיקוד בהשקעות ומיקוד בלקוח. מנהלי ההשקעות בחברה מלווים באופן אישי את הלקוח. "קשר אישי מאפשר להשפיע על תוצאות ניהול התיק", אומר שהם ומולדובן מסביר: "בקרב מרבית המשקיעים, מדיניות ההשקעה נשארת קבועה לאורך זמן ובכל מצב. הדבר דומה לאונייה השטה תמיד באותו הכיוון בכל מזג אוויר גם כאשר סערה בפתח. כך לדוגמה, בדצמבר 2018 כאשר השווקים ירדו בחדות, יצרנו מייד קשר עם כלל המשקיעים, הרגענו והסברנו את ההזדמנויות שנוצרו. ואכן, מרבית הלקוחות לא הקטינו חשיפה למניות וחלקם אף הגדילו אותה".

"חברת פסטרנק שהם מתמקדת בין היתר בקרנות נאמנות מתמחות המנוהלות ע"י צוות מקצועי עתיר ניסיון בשוקי ההון בארץ ובעולם", אומר שהם. "מודל העבודה הייחודי מאפשר לנו להתמקד במחקר ואנליזה ובנוסף בליווי אישי של הלקוחות. קרנות הנאמנות שלנו מאפשרות השקעה בכל סכום וניתנות לרכישה דרך חשבון הבנק של המשקיע". ופסטרנק מסכם ואומר כי "נוכח העלייה ברמת החיים בישראל והתחכום המאפיין את המשקיעים אין ספק שנראה עוד ועוד גופים מתמחים לצד בתי ההשקעות הגדולים והוותיקים".

פסטרנק שהם - בהשקעות תמיד עדיף טאצ' אישי. לפרטים הקליקו כאן>>

*הכתבה הינה מטעם בית ההשקעות פסטרנק שהם