מציגים:
נשים בעולם הפיננסי
פאנל מקצועי בנושאים החמים שעל סדר היום בעולם ההשקעות, בדגש על הטרנדים והמגמות בשווקים לשנת 2017 והנוכחות הנשית בעולם הפיננסי ובשוק ההון

  מתי: האירוע התקיים ביום שני, ה-6.3 בשעה 10:30
  איפה: מלון דיוויד אינטרקונטיננטל
  מנחה: עירית אבישר, כתבת בנקאות ושוק ההון, גלובס

עולם ההשקעות 2017 עומד בפני אתגרים גדולים וחשובים. בשולחן העגול שערך "גלובס" בחסות "אקסלנס" לקראת יום האישה הבינלאומי, נדונו הנושאים החמים שעל סדר היום, בהם הטרנדים והמגמות בשווקים, מצב ההשקעות בעולם ההייטק והשפעת המהפכה הטכנולוגית על הכלכלה. הפאנל, שהורכב מבכירות בכלכלה הישראלית, עסק גם בנוכחות הנשית בעולם ההשקעות ודן בסוגיות כמו האם יש הבדלים בדפוסי ניהול ההשקעות אצל נשים לעומת גברים, מהי הנוכחות של נשים בסקטור הפיננסים ומהם החסמים לשילובן של נשים בתפקידים בכירים בענפים אלו.

הדוברות
יפעת אורון / צילום: יורם רשף

יפעת אורון

מנכ"לית לאומי TECH
בעלת ניסיון של למעלה מ-20 שנים בעבודה עם חברות טכנולוגיה, הון סיכון, בנקאות וייעוץ. בתפקידה הנוכחי אחראית על מינוף יכולותיה הגלובליות של קבוצת לאומי, כדי לספק את צרכי המימון של חברות הייטק . שימשה כשותפה בקרן הון סיכון ונצ'רס וורטקס, וכן כבנקאית בתחום הטכנולוגיה בתאגיד הבנקאות ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, ניו יורק.
ד"ר נעמי שפירר / צילום: סיון פרג'

ד"ר נעמי שפירר

מנהלת אגף עסקאות וברוקראז', בנק הפועלים
ניהלה את האגף לניהול נכסים והתחייבויות בבנק הפועלים , האחראי על הניהול הפיננסי של מאזן הבנק. שימשה כמנכ " לית "פועלים הנפקות", זרוע הגיוס של הבנק בשוק ההון. מילאה תפקידי ניהול שונים בבנק הפועלים, בחטיבת השווקים הפיננסיים ובחטיבה הפיננסית. שימשה בעבר כמרצה מן החוץ בתחום המימון ב"בוסטון קולג'" בארה"ב, וכן במרכז הבינתחומי בהרצליה.
יוליה איתן / צילום: יח"צ

יוליה איתן

סגנית ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה"מ
מובילה ושותפה במגוון עבודות מטה ויוזמות ברמה לאומית, בהם מיסוד יכולות הממשלה בגיבוש וניהול אסטרטגיה כלכלית-חברתית. עוסקת בטיפול מערכתי במחסור בכוח אדם מיומן להייטק, טיוב מערכת פנסיה וסיוע סוציאלי, גיבוש מדדי איכות חיים ועוד. שימשה ככלכלנית בכירה במועצה הלאומית לכלכלה ובמקביל שימשה דירקטורית ויו"ר ועדת ביקורת בקרן השתלמות ק.ס.ם.
מעיין כהן / צילום: יחצ

רו"ח מעין כהן

משנה למנכ"ל אקסלנס
אחראית על ניהול ישיר של מרבית יחידות המטה בקבוצה, ושותפה מלאה בכל ההחלטות העסקיות המשמעותיות של החברה. הובילה מספר פרויקטים חשובים, בהם שינוי ארגוני והתאמתו לאסטרטגיה החדשה של מיקוד הלקוח במרכז, וכן פרויקט בתחום הדיגיטל. שימשה בעבר כמשנה למנכ"ל מגדל שוקי הון בע"מ וכסמנכ"ל כספים בחברת יפנאוטו.
יפית גריאני / צילום: רמי זרנגר

יפית גריאני

ראש חטיבת משאבי אנוש ונכסים, בנק דיסקונט
בעלת ניסיון של 23 שנים במערכת הבנקאית. מילאה שורה של תפקידים ניהוליים במטה הנהלת בנק דיסקונט. עמדה בראש אגף החברות הגדולות של הבנק. הובילה שינויים רבים על בסיס התכנית האסטרטגית הרב שנתית של הבנק, בהם תוכנית לפרישה מרצון של עובדי הבנק וגיבוש הסכם שכר חדש ופורץ דרך במערכת הבנקאית.
אלה גולן / צילום: יח"צ

אלה גולן

סמנכ"ל וראש החטיבה הבנקאית בבנק הבינלאומי
מכהנת בתפקיד משנת 2014. במסגרת תפקידה אחראית בין היתר על מערך הסניפים הקימעונאים, משכנתאות, פעילות הפלטינום, שיווק ופרסום, הבנקאות הדיגיטלית ופניות הציבור. דירקטורית בבנק מסד מקבוצת הבינלאומי. בעבר כיהנה כסגנית ראש חטיבת נכסי לקוחות בבינלאומי ומנהלת מחלקת ניירות ערך בבנק.
עיקרי הפאנל
פאנל נשים שולחן עגול / צילום: איל יצהר
ד"ר נעמי שפירר / צילום: סיון פרג'
ד"ר נעמי שפירר

"זה נכון להגדיר מודלים לחיקוי וככל שיהיו יותר נשים בתפקידים בכירים בשוק העבודה, זה יהיה מאוד משמעותי לדור הצעיר"

אלה גולן / צילום: יח"צ
אלה גולן

"שוק ההון פחות משך נשים כי הוא כרוך בשעות עבודה רבות. אך ראינו שנשים שכבר החליטו לוותר על הנוחות ולהיכנס לתחום, היו הטובות ביותר"

יוליה איתן / צילום: יח"צ
יוליה איתן

"גיל הפרישה של נשים יעלה, או בצורה מוסדרת או מחוסר ברירה כי תוחלת החיים עולה. צריך לחשוב איך עושים את זה, אבל זה יעזור גם לנשים".

יפית גריאני / צילום: רמי זרנגר
יפית גריאני

"60% מהעובדים אצלנו הם נשים. אבל רואים שבהנהלות הבנקים עוד יש מיעוט. לפני עשר שנים הפערים היו גדולים יותר, והם מצטמצמים".

מעיין כהן / צילום: יחצ
מעיין כהן

"אין מנכ"לית של בית השקעות, אך אני מניחה שזה יגיע. באקסלנס כ-50% מכוח העבודה, מההנהלה בדרג הביניים ומחברי ההנהלה הם נשים".

יפעת אורון / צילום: יורם רשף
יפעת אורון

"הנשים בשוק ההון פחות אמוציונליות מגברים. בבחירת ההשקעות הן פחות אימפולסיביות ומבצעות יותר ניתוח עמוק. השוני פועל לטובתנו"

אלה גולן / צילום: יח"צ
אלה גולן

"אני לא חושבת שצריך להגדיר את הנשים כאוכלוסייה נפרדת שצריך לעזור לה, כי עזרה זה לאוכלוסיות חלשות"

לסיקור הפאנל המלא

לפרטים נוספים
סיפור אישי
יום האישה, נשים בפיננסים/ צילום: שאטרסטוק

נשים מצליחות בעולם הפיננסי

סיפורן האישי של 3 נשים מובילות בעולם הפיננסי. איך בונים קריירה, איך משלבים אימהות וקריירה ואיך הן מצליחות להתבלט בעולם שנשלט ברובו על ידי גברים
נתונים כלליים
אינפוגרפיקה – נשים מנהלת
נשים מנהלות
14.2% נשים מכהנות בתפקידי ניהול בכירים ב-500 החברות האמריקאיות הגדולות. הנתונים הרבה יותר גרועים אם מסתכלים על התמונה הגדולה. בשנת 2015, מתוך 500 חברות רק 24 נשים כיהנו בתפקיד מנכ"ליות, ובשנת 2016 המספר אף צנח ל-20 נשים בלבד המכהנות כמנכ"ליות. מתוך מחקר של פירמת רו"ח PWC ו- CNN/Money (פורסם 2015)
מקרה מבחן
לובנה עוליאן / צילום: רויטרס

תכירו: לובנה עוליאן

מנכ"לית תאגיד הפיננסים עוליאן גרופ
היא לא יכולה לנהוג במולדתה או לעזוב את המדינה ללא רשות מבעלה, אבל היא חולשת על תאגיד ענק המוערך ביותר מ-10 מיליארד דולר, ונחשבת לאחת מנשות העסקים החזקות בעולם
לפרטים נוספים
נשים מובילות בתחום בעולם
אדנה פרידמן / צילום: רויטרס
עדינה פרידמן, מנכ"לית נאסד"ק
מכהנת בתפקיד מאז ה-1 בינואר 2017, לפני כן כיהנה במשך שנתיים כסמנכ"לית התפעול של נאסד"ק. החלה את דרכה בחברה לפני 20 שנה. במהלך הקריירה בנאסד"ק מילאה שורה של תפקידים בכירים, בהם סמנכ"לית אסטרטגיה וסמנכ"לית כספים.
שריל סנדברג / צילום: רויטרס