תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ניהול סיכונים בעסק: איומי סייבר הפכו לחלק משמעותי

איומי סייבר ותפקוד האינטרנט הם חלק בלתי נפרד כיום מניהול הסיכונים בעסק ■ ההוצאות הן על רשת יציבה ואמינה ועל הגנה מפני מתקפות סייבר גדולות ■ היום כבר ברור: אובדן מידע עלול לגרום נזק רב לעסק מתפקד

איומי סייבר הפכו לחלק משמעותי מניהול סיכונים בעסק/  צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
איומי סייבר הפכו לחלק משמעותי מניהול סיכונים בעסק/ צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף Partner 

ב-12 במאי 2017, העולם החסיר פעימה. משעות הבוקר, החלו להתקבל דיווחים ממוקדים רבים על מתקפת הסייבר הגדולה בהיסטוריה. כמה שעות לאחר מכן, התבררו ממדי האירוע: תוכנת הכופר WannaCry פגעה בכ-300 אלף מחשבים ביותר מ-150 מדינות, וגרמה לשיבושים קשים במשרדי ממשלה, בתי חולים, חברות תקשורת, ואינספור בתי עסק.

ממשלו של נשיא ארה"ב, דונלד טארמפ, האשים לאחרונה את צפון קוריאה בפעולה הזדונית הזאת. פייק ניוז? אולי. מה שבטוח, יש בפרשה המלחיצה הזו לקח חשוב לכל עסק: חיבור יציב ואמין לאינטרנט, אבטחה מפני איומים וגיבוי דאטה, מקבילים לבריאות שלנו - אנחנו נזכרים להעריך אותם כשהם מתחילים לעשות צרות.

להיערך מראש לתרחישים שונים

המציאות כיום היא שלא משנה במה עוסקת חברה, אינטרנט חזק ויציב הוא עורק החיים שלה. ללא חיבור היא מושבתת לגמרי: אין תקשורת, הייצור והשירותים נפגעים, והעבודה השוטפת נבלמת - נפילות של דקות בלבד ביום, מתרגמות להפסדים לא מבוטלים בכסף, בלקוחות ובמוניטין. יותר מזה, על פי מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב, 60% מהעסקים שנפגעו מאיבוד מידע מאסיבי נסגרו תוך חצי שנה בלבד. כלומר, סיכוייה של חברה שחווה נפילות ברשת עלולות לפגוע באופן משמעותי בכוח השרידות שלה.

מפתיע לגלות, אם כן, שעסקים קטנים ובינוניים רבים בישראל עדיין אינם רואים היעדר חיבור לאינטרנט, מתקפות סייבר, או אובדן דאטה כאיום קריטי. יש להודות כי חלקם עוד רואים בחיבור לאינטרנט מעין כוח עליון, שאינו בשליטתם.

ועל אף שנפילות ברשת אכן מתרחשות לא פעם עקב פגעי מזג אוויר, ההיערכות להן צריכה להיות משמעותית יותר ובבניית ניהול הסיכונים, חייבת החברה להיערך מראש גם לתרחישים אלו. אחרת, עלול להיות מאוחר מדי.

פרטנר עסקים מציעה אינטרנט יציב כולל הגנה מקסימלית מפני איומי סייבר. לפרטים>>>

"סיכוני אונליין" הם חלק בלתי נפרד מניהול סיכונים של עסקים בעידן הדיגיטלי ובמסגרת בנייתו וגיבושו המשתנה משנה לשנה, כדאי לתת תשומת לב מלאה לתחום זה. להעריך את הסבירות לאירועי אינטרנט - מנפילת הרשת ועד מתקפת סייבר קטלנית - ולהיערך עם פתרונות הגנה ומניעה מראש.

מה עושים עובדים כשאין אינטרנט? /  צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 מה עושים עובדים כשאין אינטרנט? / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כמה זה עולה לכם

עסקים קטנים בארהאם נכפיל זאת במספר העובדים, ונזכור כי חלקם כנראה משתכרים יותר, נגיע לסכום מכובד, שנע בין עשרות אלפי שקלים לעסק קטן, ועד מיליוני שקלים בשנה לעסק שמעסיק עד 100 עובדים.

אבל למעשה, אינטרנט איטי הוא האחראי העיקרי על בזבוז הזמן והמשאבים הגדול ביותר בעסק, כאשר כל עובד מבזבז בממוצע כ-5.5 שעות בחודש בשל טעינת נתונים איטית. בחישוב כלל העובדים מתקבל הפסד שנתי לא מבוטל, וגם הוא מגלם בתוכו הפסד בשל שעות עבודה אבודות בלבד. הוא לא מגלם את הנזק שנגרם לעיתים לציוד עקב אינטרנט בלתי יציב, את הפגיעה בהכנסות אם לקוחות לא מקבלים מענה, את אובדן אמון הלקוחות ועוד.

מתקפות סייבר הן איום ממשי על עסקים קטנים ובינוניים/  צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 מתקפות סייבר הן איום ממשי על עסקים קטנים ובינוניים/ צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

קטנים מדי עבור האקרים? תחשבו שוב

מומחי IT עולמיים קובעים כי תוכנות כופר הן הסכנה הגדולה ביותר לאובדן מידע עבור עסקים קטנים ובינוניים ונתוני הפשיעה עולים במהירות. בבריטניה, לדוגמא, כ-71% מהעסקים הקטנים דיווחו על פריצה אונליין ב-2016. ולמרות זאת, כ-58% מהעסקים הקטנים והבינוניים אינם ערוכים לכך.

ואכן, בשנים האחרונות למדו הפורצים כי משתלם יותר לתקוף עסקים קטנים, שאינם ערוכים להתגונן וגם הסבירות כי ישלמו כופר גבוהה יותר. בנוסף, מחשביהם של עסקים קטנים מהווים לא פעם ערוץ שימושי לביצוע מתקפות נרחבות יותר.

כך למשל, קרה לענקית האמריקאית, טארגט, שסבלה ב-2013 מפריצה מקוונת שבה נגנבו פריטי אשראי מעשרות מיליוני לקוחות. פריצה זו התרחשה, שלא לומר יכולה הייתה להתבצע בכלל, דרך ספקית מיזוג האוויר של החברה. לספקית קשר דיגיטלי ישיר לטארגט מחד ורמת אבטחת מידע וחומות מגן נמוכה מאידך, מה שהופך אותה לדלת כניסה נוחה להאקרים.

להתמקד במה שחשוב

מחקרים רבים קושרים בבירור בין איכות החיבור לרשת לבין יכולתו של העסק לשרוד ולשגשג. חיבור חזק לאינטרנט מספק יתרון תחרותי, מאפשר לאמץ טכנולוגיות חדשות, וממלא תפקיד מרכזי בצמיחה של עסקים. האחריות לתשתית זו מוטלת על בעלי העסק ומנהליו, שצריכים לדאוג קודם כל לחיבור יציב לרשת, וכן לאבטחה וגיבוי דאטה איכותיים.

בשנים עברו, עסקים קטנים ובינוניים שחיפשו פתרונות הגנה נתקלו בבעיה, מאחר וחברות אבטחת המידע פיתחו רק מוצרים מורכבים לחברות גדולות. בשנים האחרונות, חברות תקשורת וספקיות אינטרנט החלו להציע חבילות גלישה גמישות המשלבות אבטחה וגיבוי המתאימות לכל עסק. מבחינת עסקים בקנה מידה קטן ובינוני, זהו פתרון מהיר, במחיר סביר, המעניק לעסק גיבוי מצד גופים גדולים כמו פרטנר, סלקום או טריפל סי, למשל.

פרטנר מציעה היום פתרון אינטרנט לעסקים, שבו תשתית האינטרנט בעסק מגובה באמצעות פתרון ייחודי המבוסס על תשתית LTE מתקדמת, כך שגם אם התשתית הראשית נופלת, החיבור לאינטרנט מגובה ורצוף. תשתית LTE יושבת על רשת סלולרית ומהווה גיבוי מיידי, ברגע שקורה משהו לכבל שמנתק את הרשת. כ-40% מהחברות בארה"ב שעברו לרשת עם גיבוי LTE דיווחו על עלייה בפעילות, קרוב למחציתן דיווחו גם על חיסכון בהוצאות וכ-67% רשמו עלייה משמעותית ביעילות העובדים.

בשורה החתונה, אינטרנט יציב ומגובה אינו עניין של מה בכך, הוא מהווה כיום בסיס משמעותי לעלייה בתפוקת העסק ולחיסכון כלכלי, ולכן נחשב השקעה חשובה ובטוחה של החברה במבט קדימה לעתיד.

העסק שלך צריך אינטרנט יציב, איכותי, מוגן ומגובה. לפרטים אודות האינטרנט של פרטנר עסקים >>>