תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

האם אפשר להפוך לחברה ללא מתחרים?

התחרות בשוק דורשת מחברות לייצר בולטות באמצעות פריצת גבולות • "ברגע שמפסיקים להגדיר את השוק ואת המתחרים אפשר להגיע למחוזות אחרים של חדשנות ויצירתיות. אתה יכול לגלות שהשירות או המוצר שלך עשוי לתת מענה לשוק חדש לגמרי" • קחו את אמזון כדוגמה

*** הכתבה בשיתוף ומטעם  SAGI Digital Partner 

כל השנים הורגלנו לחשוב שהבסיס של עסק הוא להגדיר את השוק שבו הוא פועל, מי הלקוחות הפוטנציאלים ומי המתחרים. אולם ירון שגיא, מנכ"ל חברת SAGI Digital Partnerסוכנות בוטיק לחדשנות ואסטרגיה, חושב אחרת: "צריך להטיל ספק בדברים שהורגלנו לקחת אותם עד עכשיו כמובנים מאליהם. הגדרת מתחרים למעשה קובעת באיזו תעשיה אתה פועל, אילו סוגי שירותים אתה מציע ועם אילו סוגי לקוחות אתה צריך לעבוד. הגישה שלי סותרת את כל התיאוריות שמלמדים בבתי הספר למנהל עסקים, אבל ברגע שמפסיקים להגדיר את השוק ואת המתחרים אפשר להגיע למחוזות אחרים של חדשנות ויצירתיות. אתה יכול לגלות שהשירות או המוצר שלך עשוי לתת מענה לשוק חדש לגמרי, הדבר היחידי אותו אנחנו צריכים להגדיר זה את עצמנו והמהות שלנו".

היות והתחרות כיום בשוק היא רב-גונית, נדרשת דרך לייצר בולטות באמצעות פריצת גבולות הפעילות העסקית. שגיא: "אמזון היא הדוגמה הקלאסית לחברה ללא מתחרים מוגדרים - היא החלה כחנות ספרים אונליין, הרחיבה את הפעילות שלה לאופרציה שהגדירה מחדש את עולם הריטייל, וגם לבנקאות כאשר הקימה מערך הלוואות משל עצמה וכך הרוויחה על לקוחות שכלל לא נטו לקנות את המוצרים שלה״.

חברת SAGI Digital Partner מיישמת את כיוון החשיבה של אמזון ביחס לחדשנות וכניסה לשווקים חדשים. "עשינו את הטרייד והפכנו מסוכנות שנותנת רק שירותים לגוף שגם בונה מוצרים", מסביר שגיא. יצרנו את CheckMate - כלי ייחודי ראשון מסוגו בעולם שמעניק תובנות אסטרטגיות ו-Action items ברורים על למנף את כל תהליכי הפרסום והמכירה אונליין של הלקוח. כולם מדברים על דאטה, אבל CheckMate מדבר בתובנות. לכן בדרך זו אנו מלווים בהצלחה את לקוחותינו - החל משלב זיהוי ההזדמנויות, דרך ההשקה ועד האופטימיזציה תוך כדי תנועה".

ירון שגיא ועדי ברוזה מרגוליס, מנהלת צוות מוצר בחברת Fiverr/צילום: מתוך התוכנית Ask
 ירון שגיא ועדי ברוזה מרגוליס, מנהלת צוות מוצר בחברת Fiverr/צילום: מתוך התוכנית Ask

החברה מביאה את החדשנות גם אל עולם הייעוץ העסקי וכבר למעלה משנה מפיקה את תוכנית הרשת המצליחה Ask. התוכנית יוצרת מפגש ייחודי בין בעלי עסקים קטנים העולים לשידור לבין בכירים בתעשייה המתארחים בה ועונים בלייב על שאלות ואתגרים עסקיים שונים - כי לפעמים תובנה אחת יכולה להוות פריצה של תקרת זכוכית לעסק.

שגיא מסכם ואומר: "הסביבה היא דינמית ולכן הדבר העיקרי אותו אנו צריכים להגדיר הוא מי אנחנו, מה מניע אותנו, במה אנחנו טובים, מה אנחנו רוצים להשיג וכמובן למי זה יכול לעזור ולתת ערך. ברגע שאנו מתחילים לשאול את עצמנו את השאלות הנכונות אנו מתחרים רק עם עצמנו - כאשר אנו מתאימים את עצמנו לשוק המשתנה בצורה חכמה, או כמו שברוס לי אמר: 'צריך להפוך להיות כמו מים, כי כשמים נשפכים אל תוך כלי הם מקבלים את צורתו'. כך חברות צריכות להתאים את עצמן לשוק המשתנה תוך שמירה על 'האני מאמין' שלהן".