פרסום בדלת האחורית: נענע 10 העלתה קמפיין באתרים מתחרים תחת שם בדוי

לאתרים המתחרים נודע כי מדובר בקמפיין לנענע 10 רק לאחר פניית "גלובס" * נענע 10: "היה לנו ברור שלא כל האתרים ישתפו עימנו פעולה"

האתר החדש של נענע 10 עלה לאוויר רק השבוע, אולם ל"גלובס" נודע כי קמפיין ההשקה האינטרנטי עלה עוד לפני כן באתרים המובילים באינטרנט, כדוגמת וואלה, ynet, ,msn nrg, קשת אינטראקטיב, גלובס, דה מרקר, נענע 10 ו-one, מבלי שאלו ידעו כי מדובר בקמפיין טיזר להשקת הפורטל המתחרה. הקמפיין היה באוויר למשך כשבועיים והיום עלה בשילוט החוצות. ביום ראשון יעלה הקמפיין הטלוויזיוני בערוץ 10.

הקמפיין האינטרנטי התבסס על טיזר בלבד, ולא כלל שום רמיזה לגבי הגוף שעומד מאחוריו. בקמפיין נראו חיות שונות, כדוגמת לברדור או טווס, כאשר הרעיון הקריאטיבי שעמד מאחוריו הוא: "לא הצלחנו לחבר בין טווס לסוס או בין לברדור לציפור, אבל כן הצלחנו לחבר בין הטלוויזיה לאינטרנט", כדברי בועז שובל, סמנכ"ל השיווק והמסחר של נענע 10.

את הקמפיין עיצבה סאצ'י אינטראקטיב, ודורון טל, מנכ"ל החברה, אמר בתגובה: "היה לנו ברור שלא נצליח להעלות קמפיין באתרים המתחרים ולכן הפיתרון היה קמפיין טיזר. לא היה בו שום דבר שזוהה עם נענע 10, או שאיפשר לקשר בינו לבין האתר, והוא גם לא היה באנר שניתן היה להקליק עליו. התפקיד שלו היה רק לעשות טיזינג לקראת הקמפיין הטלוויזיוני ושילוט החוצות, ואלו שראו את החיות באינטרנט כבר יוכלו לקשר בינם לבין נענע, כאשר יראו את הקמפיין המוצהר. ברור שלא כל האתרים יקבלו את זה ברוח טובה, אבל אני מצפה שהאתרים יקבלו את המהלך הזה בקריצה, היות שמדובר בקמפיין הומוריסטי".

עוד נודע ל"גלובס" כי כדי לקדם את המהלך ידעו רק מעטים בנענע 10 על המהלך, ומחלקות השיווק והפרסום באתרי האינטרנט, בהם עלה הקמפיין, חשבו כי מדובר בקמפיין של חברה אחרת.

בקשת, msn ו-וואלה בחרו שלא להגיב לידיעה. מ-nrg נמסר בתגובה: "הקמפיין הוזמן תחת שם בדוי של חברת 'אייר טור'. כשאתר nrg יצא בעיצוב חדש, שיעור החשיפה שלו עלה בלי קמפיין. יש משהו עצוב בכך שנענע 10 צריכים להתחזות כדי לפרסם את עצמם, ואנו מזמינים אותם לפרסם אצלנו בצורה גלויה".

שובל אמר בתגובה כי "היה חשוב לשמור על סודיות מוחלטת על מנת לעורר סקרנות סביב המהלך. גם בנענע 10 הקמפיין נשמר ברמת מידור גבוהה ולכן 'אייר טור' רכשו את המדיה גם עבור הקמפיין שעלה בנענע 10". לדבריו, "היה לנו ברור שלא כל האתרים ישתפו עימנו פעולה עם קידום נענע 10 באתרים שלהם". *