משרד עוה"ד שדות ושות' חתם על הסכם שותפות עם המשרד הגיאורגי BGI Legal

פירמות עורכי הדין ורואי החשבון הישראליות "מתלבשות" על גיאורגיה: לאחר שמשרד זיו האפט רכש שם משרד ראיית חשבון, חותם משרד עוה"ד שדות על הסכם שותפות עם אחד המשרדים הגדולים במדינה המתפתחת

הליך הגלובליזציה של שוק ההון הישראלי הוביל אנשי עסקים וחברות מישראל לחפש בקדחתנות יעדים ושווקים אטרקטיביים להשקעה ולמסחר בעולם. בין היתר, הפכה סין, תוך שנים ספורות, לאחת מעשר שותפות סחר הגדולות של ישראל, ומדינות שונות באירופה הפכו ליעדי השקעה אטרקטיביים.

על הרקע הזה, נחשף לישראל ולעולם, יעד אטרקטיבי נוסף - מדינת גיאורגיה (גרוזיה), שהציגה שיעורי צמיחה מרשימים בשנים האחרונות, יותר מ-8% בשנה. אנשי עסקים ישראלים מיהרו לחדור למדינה הצומחת, וכיום נאמדים היקפי ההשקעות הישראליות בגיאורגיה ב-200 מיליון דולר, בעיקר בנדל"ן.

ובהתאם, לכל מקום שאליו מגיעים אנשי עסקים ישראלים, מזדרזות להגיע גם פירמות עורכי-הדין ורואי-החשבון הישראליות, שמבקשות לנגוס נתח מהעוגה הכלכלית. הפירמות מציעות ליווי לאנשי עסקים הפעילים בגיאורגיה, תוך פתיחת סניפים במדינה, רכישת סניפים מקומיים ויצירת שיתופי-פעולה עם פירמות מקומיות.

אחת הפירמות הראשונות שזיהו את הפוטנציאל של גיאורגיה, היא קבוצת רוה"ח והייעוץ העסקיBDO -זיו האפט הישראלית, שרכשה לאחרונה, במאות אלפי דולרים, משרד ראיית-חשבון ראשון בגיאורגיה, TMC-גיאורגיה, המעסיק 60 עובדים וישמש נציגות של הרשת הבינלאומית בגיאורגיה.

גם פירמות עורכי-הדין הישראליות רוצות נתח בהזדמנות הפז. ל"גלובס" נודע, כי משרד עוה"ד שדות ושות', המתמחה בתחום המסחרי, חתם על הסכם שותפות עם המשרד הגיאורגי BGI Legal, אחד הגדולים בגיאורגיה. משרד BGI Legal מייצג את ממשלת גיאורגיה בכל הנוגע להפרטת נכסי המדינה, בין היתר בהפרטת נמל הסחר החופשי של העיר פותי ושל תחנת-כוח ממשלתית, וכן מייצג בנקים ומוסדות פיננסיים, חברות בינלאומיות ויזמי נדל"ן, בהם גם ישראלים הפועלים בגיאורגיה. עם לקוחותיו נמנים שברון, מריוט, שרתון, ושגרירויות אנגליה, גרמניה והולנד בגיאורגיה.

לדברי עו"ד איתן שמואלי, שותף בכיר וראש מחלקת שוק-ההון במשרד שדות, "השותפות בין משרדנו לבין המשרד הגיאורגי נוגעת להעברת לקוחות ועניינים באופן אקסלוסיבי לטיפול של כל אחד מן המשרדים ולשיתוף-פעולה בפרויקטים שונים בגיאורגיה ובישראל. לקוחותינו, שפעלו בגיאורגיה עם משרד BGI היו מרוצים מהטיפול בעניינם, ולכן החלטנו לפנות אליו ולשתף-פעולה באופן מוסדר".

שמואלי ציין, כי המשרד הגיאורגי הוא צומת עסקי חשוב מאוד. "מכיוון שהוא מייצג את המדינה במרבית ההפרטות שנעשות בה, ועתיד להעביר למשרד שדות נתונים לגבי הזדמנויות עסקיות בגיאורגיה". כחלק משיתוף-הפעולה מייצג משרד שדות את ה"בנק אוף גיאורגיה" הפותח נציגות בישראל, והמשרד הגיאורגי מייצג לקוחות שנשלחו אליו משדות.

בשלב זה לא מתכוון משרד שדות לשלוח נציג ישראלי שישב במשרד הגיאורגי. לדברי שמואלי, עוה"ד המועסקים בגיאורגיה הם בוגרי אוניברסטאות אנגליות ואמריקניות, דוברי אנגלית שוטפת, ולכן אנשי עסקים ישראלים אינם נדרשים למתווך ישראלי שיעזור להם להתגבר על קשיי שפה ותרבות. "המצב בגיאורגיה שונה מהמצב בסין, שבה נדרש מתווך בין עורך-הדין המקומי ללקוח. בנוסף, היקף הפעילות עדיין לא מצדיק נציגות ישראלית בגיאורגיה, אך ייתכן שבעתיד התמונה תשתנה".

שמואלי, שביקר לאחרונה בגיאורגיה המתפתחת, ציין כי קיימות בה הזדמנויות מעניינות למשקיעים ישראלים. "הסביבה העסקית בגיאורגיה נוחה מאוד". כחלק מהחלטת הממשלה למשוך משקיעים זרים, הוחלט להפריט את מרבית נכסי המדינה, ולפתוח את השערים באמצעות הסרת חסמים ביורוקרטיים. היום גיאורגיה עלתה למקום ה-37 בדירוג של מדד הקושי לעשיית עסקים בעולם (לעומת המקום ה-112 לפני שנתיים). "מתבצעים שם הליכי הפרטה גדולים. המדינה פורחת ומתפתחת בשיעורי צמיחה משמעותיים, ונוח לעשות בה עסקים, כי אין - עד כמה שזה מפתיע - כמעט ביורוקרטיה. בנוסף, האנשים שם מאוד תכליתיים, מקבלים החלטות באופן מהיר, ומגיעים ישר לתכלס'".