ישראלים בחו"ל

וינה: ישראלים רכשו בניין ב-20 מיליון אירו

קבוצת משקיעים ישראלים, בראשות עו"ד יצחק מינא ואיש העסקים אלדד וולנר, רוכשת בימים אלה במרכז וינה בניין מפואר שיוסב לדירות יוקרה, בעלות של 20 מיליון אירו.

ההכנסות מהפרויקט צפויות להגיע ל-34 מיליון אירו. הפרויקט החדש צפוי להתפרש על שטח של 4,200 מ"ר. עלות הבניין מוערכת ב-18 מיליון אירו ושיפוצו ב-2 מיליון אירו נוספים, כאשר בנייתו אמורה להסתיים תוך 16 חודשים. העסקה תמומן באמצעות בנק מקומי בוינה, שהביע את נכונותו להשתתף במימון של כ-70% מהעסקה. קבוצת המשקיעים בראשות וולנר ומינא החליטה לאחרונה לגוון את פעילותה באירופה והחלה ביצירת מגעים גם לרכישת 165 דונם על שפת הים בפורטוגל. בנוסף, החלה הקבוצה להיכנס לפעילות ברכישת נכסים מחברות ביטוח באמצעות כונסי נכסים במספר ערים מרכזיות בגרמניה.

בודפשט: פרויקט על הדנובה לגינדי ובן יקר

חברת GB Europa, בבעלות גינדי השקעות (25%), משה ויגאל גינדי (25%) וקבוצת בן יקר (50%), רכשה קרקע בקו ראשון על שפת נהר הדנובה, בשטח של כ-65 דונם ברובע 23 בבודפשט תמורת כ-26 מיליון שקל. החברה מעריכה כי הקמת מאות יח״ד על הקרקע תעלה כ-278 מיליון שקל וההכנסות הצפויות ממנו עומדות על כ-324 מיליון שקל. בניית הפרויקט צפויה להתחיל במהלך השנה הבאה ולהסתיים ב-2013. אורי לוי, מנכ"ל משותף בגינדי השקעות, אמר כי "העסקה הנוכחית וסיומו המוצלח של פרויקט החברה ברובע 9 בעיר מבססות את מעמדה שלGB Europa כאחת מחברות הנדל"ן היזמיות המובילות בבודפשט ובהונגריה כולה". לדברי ישראל בן יקר, מנכ"ל משותף ב-GB Europe, "הפרויקט מיועד לתושבי בודפשט ברמת הכנסה של 1,500-2,000 אירו לחודש המעוניינים לגור בפרויקט יוקרה אך אינם מסוגלים לשלם את המחירים בפרויקטים האחרים שעל שפת הדנובה." לדברי בן יקר, "בניגוד לפרויקטים האחרים שעל שפת הנהר, שם מוצעות דירות 3 חדרים במחיר של 150 אלף אירו, אנו נציע את אותן הדירות עם אותם המתקנים במחיר של כ-75 אלף אירו".

גיאורגיה: א.אופיר תרחיב מפעל הבלוקים

קבוצת א.אופיר יזמות ובנייה הישראלית המתמחה בטכנולוגיות מתקדמות של בנייה, תרחיב את המפעל שהקימה לייצור בלוקים בגיאורגיה. המפעל בבעלות משותפת של א.אופיר, הראל מילשטיין מבעלי חברת בלוק אמריקה ואיש עסקים מקומי, הוקם בהשקעה כספית של כ-10 מיליון שקל. הוא משתרע על שטח של כ-20 דונם בפאתי טביליסי ומייצר כ-2 מיליון בלוקים בשנה. בשנה האחרונה עלתה גיאורגיה על מפת ההשקעות הישראלית. על פי הצפי, בשנת 2008 יעמוד היקף הבנייה המתועשת על כ-7 מיליון מ"ר, מה שעשוי להגביר את הביקוש לבלוקים מהמפעל. הקבוצה נערכת להרחבה ולהכפלת הייצור להיקף של כ-16 מיליון שקל בשנה.

בעולם

מוסקבה: השנייה באירופה במחירי משרדים

מוסקבה, בירת רוסיה, עקפה את הסיטי של לונדון והפכה למתחם המשרדים היקר השני באירופה, אחרי הווסט אנד של לונדון, שעדיין נמצא במקום הראשון. לפי דו"ח שפירסמה חברת ייעוץ הנדל"ן NB Real Estate בשיתוף עם רשת הנדל"ן העולמית ONCOR, דמי השכירות לשטחי משרדים במוסקבה התייקרו ב-46.2% בשנה האחרונה והגיעו ל-1,025.9 אירו למ"ר לשנה. בתקופת השיא הגיעו דמי השכירות לשטחי משרדים בסיטי של לונדון ל-890 אירו למ"ר לשנה. באזור המשרדים שבווסט אנד, הממוקם ראשון בדו"ח, התייקרו דמי השכירות ב-22% והגיעו ל-1,758.6 אירו למ"ר.

בריטניה: חשש לפיטורי 60 אלף עובדים

בכירים בענף הבנייה למגורים בבריטניה חוששים כי המשבר הפוקד את ענף המגורים יגרום לפיטורי עשרות אלפי עובדים מהענף בחודשים הקרובים. לפי הערכות, צפוי המשבר הנוכחי להסתכם באובדן של 60 אלף מקומות עבודה בענף הנדל״ן באי הבריטי. בתוך כך, בנק המשכנתאות הליפאקס דיווח בשבוע שעבר שמחירי הבתים במדינה היו בחודש יוני נמוכים ב-6.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.