שירות ה-Gmail של גוגל שוב קרס: למשתמשים בעולם נחסמה הגישה למייל

דיווחים על התקלה שנמשכה כשעתיים הציפו את הרשתות החברתיות. גוגל: מתנצלים על אי הנוחות

תקלה נוספת בשירותי גוגל: היום בשעות הצהריים, משתמשים רבים בשירות המייל של החברה לא יכלו לפתוח את חשבון ה-Gmail שלהם. מדובר בתקלה שנמשכה כשעתיים והתרחשה בישראל ובמדינות נוספות דוגמת בריטניה. דיווחים רבים הציפו את הרשתות החברתיות ושירותים חברתיים אחרים, כדוגמת טוויטר.

ה-Gmail הוא אחד משירותי הדואר הפופולריים. מדובר בשירות דואר אלקטרוני חינמי, בדומה לשירות שמספקות יאהו, MSN ו-Hotmail.

גם לפני כחצי שנה דיווחו גולשים ברחבי ארה"ב, קנדה והודו על תקלות בשירות הדואר האלקטרוני, ובינואר התברר כי אפילו מנוע החיפוש הפופולרי בעולם אינו חסין מפני תקלות. אז, במשך כשעה, גולשים שחיפשו אתרים במנוע החיפוש של גוגל, קיבלו דף תוצאות שהזהיר כי האתר המבוקש מסוכן ועלול להזיק למחשב אם יוקלק.

מגוגל נמסר בתגובה: "מספר משתמשים מתקשים להיכנס לשירות ה-Gmail. אנחנו עובדים על מנת לפתור את הבעיה. אנחנו יודעים ש-Gmail חשוב למשתמשים שלנו, ולכן אנחנו לוקחים זאת ברצינות, ומתנצלים על אי הנוחות. כל מי שנתקל בקשיים טכניים יכול לבקר במרכז הסיוע שלנו, שם אנחנו מפרסמים עדכונים לגבי המצב".

תגובת גוגל היא דוגמה לבעייתיות שטמונה בשירותים שמציעה ענקית האינטרנט. אחת הטענות העיקריות נגדה היא שדווקא בצד של טיפול בצרכנים החברה לוקה בחסר. גולשים שנתקלים בבעיות תפעוליות ב-Gmail מתקשים למצוא מענה אנושי שיסייע להם.

על כך, אמר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, בראיון ל"גלובס" לפני כחודש, כי "גוגל נולדה לעולם שהוא 100% אינטרנטי. כל השירותים שלנו הם אינטרנטיים וגם שירות הלקוחות הוא אינטרנטי. זו פשוט הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים ולשרת מיליוני אנשים". *