"ישראל היום" מקדים את התוכניות: יעלה מהדורת יום שישי במהלך חודש אוקטובר

הקדמת התוכניות מבוססת כנראה על ההצלחה בסקר TGI שבו הגיע העיתון למקום השני בדירוג החשיפה לעיתונות בארץ

"ישראל היום" מקדים את תוכניותיו: כבר אחרי תקופת החגים הקרובה, במהלך חודש אוקטובר, מתכנן "ישראל היום", החינמון שבבעלות המיליארדר שלדון אדלסון, לצאת במהדורת יום שישי, זאת מספר חודשים לפני תוכניותיו כפי שהוגדרו בתוכנית העסקית, כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי היקף מהדורת יום שישי יהיה כפול ממהדורות אמצע השבוע הכוללות כיום כ-48 עמודים (לעיתים 40 עמודים, זאת בכפוף לכמות הפרסומות בעיתון). על פי הערכות, מהדורת יום שישי תכלול שלושה חלקים: העיתון היומי כפי שמופיע באמצע השבוע, מוסף סופשבוע וכן מוסף פוליטי.

בשלב זה לא ברור כיצד תתבצע הפצת העיתון בימי שישי וכן באיזו תפוצה, שכן חלק מהפצת "ישראל היום" באמצע השבוע מתבססת על מקומות עבודה, דבר שבמרבית המקרים לא רלוונטי בימי שישי, ולכן צפויים שינויים במפת התפוצה של העיתון בסופי השבוע.

יחד עם זאת, במשך השנה האחרונה, מאז השקת "ישראל היום" הצליח העיתון לצבור מנויים קבועים, דבר שמהווה את גרעין הקוראים של העיתון, זאת באמצעות הפצת העיתון על-ידי קבוצת "הארץ". בנוסף, ניתנת אפשרות ללקוחות להשאיר את פרטיהם ולקבל את העיתון עד הבית, באותם אזורים שבהם לא קיימת חלוקה רוויה.

ב"ישראל היום" אישרו כי יש כוונה לצאת עם מהדורת יום שישי ובכך להופיע שישה ימים בשבוע, אולם סירבו להתייחס לשאר הפרטים המופיעים בידיעה.

כיום מחולק "ישראל היום" בכ-255 אלף עותקים מדי יום. על פי התוכנית העסקית של העיתון שגובשה טרם השקתו, מהדורת סוף שבוע אמורה הייתה לצאת לאור רק לאחר שנה וחצי מיום השקת העיתון, עד שנתיים. אולם, ככל הנראה מה שהאיץ את החלטת הנהלת העיתון להקדים את הוצאתה לפועל של התוכנית היא נתוני הסקר האחרון של TGI שקבעו כי שיעורי החשיפה ל"ישראל היום" ביום חול עומדים על 20.2% במהלך חודשים ינואר-יוני ועל 17.4% במונחים שנתיים.

נתונים אלה הציבו את "ישראל היום" במקום השני במדד שיעורי החשיפה, מקום שעד לפרסום הסקר האחרון של TGI היה שמור לעיתון "מעריב" שירד הפעם למקום השלישי. *